Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er et billig og bra headsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er et billig og bra headsett?

    Har litt lyst på et greit headsett disse dager, men interessen overstiger ikke 500,-

    Så hva er det "ultimate" headsett til 500 eller under (eks frakt) når lydkvalitet er ENESTE fokus?
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Koss Porta Pro er bra.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Koss Porta Pro er bra.
      Nå er han ute etter lydKVALITET da..
      Jeg er meeget fornøyd med de Sennheiser hodetelefonene jeg har hatt.
      God lyd og bra slitestyrke på bøylene. (Det ene settet har vært med fram og tilbake på skolen i 3 år hver dag og det har jo skjedd sine ulykker, uten at det tok noen skader)
      Om det er det beste man får til 500,- derimot, det skal jeg ikke uttale meg noe om
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Originally posted by DD-Henrik View Post
        Har litt lyst på et greit headsett disse dager, men interessen overstiger ikke 500,-

        Så hva er det "ultimate" headsett til 500 eller under (eks frakt) når lydkvalitet er ENESTE fokus?
        Litt vanskelig å svare direkte på, men hva skal du fore headsettet med? Pc, ipod?
        Tror jeg ville sjekket bruktmarkedet, da 500,- ikke er allverden men man kan likevel få god lyd for de penga.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Hvis du finner en god gammel traust brune/hvitevarebutikk som fører Philips burde du snoke nederst innerst i stativene og se om du finner ettpar store gode comfy hodetelefoner. (husker ikke typebetegnelsen)
          Jeg kjøpte ettpar sett av de for 5-6 år siden for rundt 500 lappen, har ikke hørt noe annet under 3 lapper som låter bedre.
          Angrer som en bonde på at jeg lånte de bort!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Ahh herlige svar

            Hvis du skulle finne ut av modellen på dem, Dag må du si ifra for dem hørtes MEGET spennende ut

            Grunnen til at jeg ønsker å bruke 500, er fordi bruksområdene er så få når dem kun er tiltenkt PC og det kun er der jeg ønsker å bruke dem til musikk eller film på kveldene i blandt.

            Utstyret er som følger:
            ------
            Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Extreme Audio (PCI-e x1)

            -> Minijack fra lydkort til RCA (adapter av meget høy kvalitet) inngang på Gemini FX-7000 mixer (4000,-)

            Phono utgang fra mixer til Headset
            ------

            Får prøve å lete etter det du anbefaler, Dag, men herlig om du skulle finne på å rydde litt i huskeskuffen og klare å dra fram betegnelsen
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Vet du setter budsettet til 500,- , men jeg klarer ikke å komme utenom Beyerdynamic DT770.
              http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...spx?plid=46826

              Faktisk 1100 over *plystre*

              Men mer ultimat headsett føler jeg du skal lete lenge etter.
              Helt lukket, så du slipper å tortuere dem rundt deg, fantastisk byggekvalitet, vanvittig godt å ha på huet over lengre tid, superb lyd, og kan levere uante mengder bass om du skrur på den knotten.

              Og det funker bra til ca ALT av musikk.

              Skal se om jeg finner på noe til en 500,- men jeg har ikke vært så mye i det segmentet
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                http://www.hifisentralen.no/bruktsal...c,65397.0.html

                http://www.hifisentralen.no/bruktsal...c,65345.0.html

                http://www.hifisentralen.no/bruktsal...c,65212.0.html

                K400'n kan absolutt være et alternativ. (men det er pip åpent om jeg ikke husker feil.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  http://www.hifiklubben.no/produkter/...lefon_sort.htm

                  Ser jo spennende ut, men lurer på hvordan de låter!
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    Hvis du finner en god gammel traust brune/hvitevarebutikk som fører Philips burde du snoke nederst innerst i stativene og se om du finner ettpar store gode comfy hodetelefoner. (husker ikke typebetegnelsen)
                    Jeg kjøpte ettpar sett av de for 5-6 år siden for rundt 500 lappen, har ikke hørt noe annet under 3 lapper som låter bedre.
                    Angrer som en bonde på at jeg lånte de bort!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    har hatt 2 sett av disse, de het enten noe med 200 eller 700. fantastiske greier til prisen, kjøpte sett nr 2 i polen for 300 spenn ca
                    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                    Comment


                    • #11
                      Kan det være et av disse? Noen navn her som minner om Philips headsettet? Hørtes utrolig spennende ut det headsettet dere snakker om



                      http://www.google.no/#hl=no&source=h...1539e955973920

                      http://www.google.no/#hl=no&q=philip...1539e955973920
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        Tror folk klarer å skrive inn Philips 700 og 200 selv i google, og posta riktig link om dem fant det ...
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by neptyr View Post
                          Tror folk klarer å skrive inn Philips 700 og 200 selv i google, og posta riktig link om dem fant det ...
                          Enn om dem ikke gadd det da vettu
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg søkte på philips sine sider og kom fram til at de hadde produsert rundt 1000 forskjellige sett med hodetelefoner elns!
                            Jeg prøvde å søke på 500-og-ett-eller-annet som jeg mener de het...
                            Husker at de dukket opp i en test i et hifimagasin også...
                            Hmmm.... google mer!

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Ville sjekt ut denon sitt headset på hifiklubben. Spiller bra i mine ører
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X