Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frustrert! Ebay-selgere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frustrert! Ebay-selgere

    ÅÅÅH!
    Er bare frustrert og ventilerer meg her.
    Kort fortalt, jeg har det styggeste rattet i BMW's historie.



    Airbagen har vært utløst i det originale rattet så jeg betalte LATTERLIGE 500 kr for dette midlertidige rattet uten slingreringen på huggeriet i Tromsø... Føler meg ranet allerede da.

    Så jeg fant ut at jeg skulle kjøpe meg et ratt på tyske ebay. Bød på et ratt, og vant en auksjon på lav pris.
    Vant altså dette rattet, og betalte 712 kr INKL frakt...


    Så jeg sender en melding via ebay til selgeren, ingen svar... Sender atter en melding til selgeren, ingen svar... Så jeg tenker at han har lurt meg. Fikk ingen beskjed om at noe var sendt eller lignende. Sender en siste melding oversatt til tysk med google translate, ingen svar... Så jeg gikk til Paypal, opprettet en sak. Og etter 2 minutter svarte han.... Hva er vitsen!? Kunne han ikke bare ha sagt at han hadde sendt det via en av de 3 mailene jeg sendte han?
    Så vi får vel se.. Paypal har trukket tilbake pengene mens saken løses... Håper det dukker opp.

    For 1 mnd siden bestilte jeg en jalla DVD-spiller fra Hong Kong. Der sitter det en kar på kundesenteret og svarer mailene mine og utgir seg for å være 3 forskjellige jenter som besvarer og det blir bare latterlig. Den skulle vært her for en uke siden, og han bare gir meg et sporingsnummer som ikke lar seg spore noen plass. Regner jo med at denne er sendt , da selgeren har over 2000 100%-tilbakemeldinger, men det er fortsatt irriterende.

    Også bestilte jeg en 200amps automatsikring fra USA via ebay, og når pakken ankom var det en 5 meter lang 13-pins kabel ment til video-bruk! HALLO!? Han sendte meg en ny sikring, jeg fikk beholde den ubrukelige kabelen og jeg fikk pengene igjen da...

    Alt dette på kun kort tid.. Jeg gir opp.....
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    Du har vært uheldig med 3 selgere på kort tid.

    Har aldri hatt trøbbel med noen. Alle er hyggelige og sender sporings nr (på de større tingene) og svarer mailer.
    Eneste er ventetiden. Ting fra Asia pleier og ta par uker.

    Om jeg forstår deg rett, så har du fått pengene for rattet tilbake? Og rattet er sendt?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Du har vært uheldig med 3 selgere på kort tid.

      Har aldri hatt trøbbel med noen. Alle er hyggelige og sender sporings nr (på de større tingene) og svarer mailer.
      Eneste er ventetiden. Ting fra Asia pleier og ta par uker.

      Om jeg forstår deg rett, så har du fått pengene for rattet tilbake? Og rattet er sendt?
      Ja, jeg er bare enormt frustrert over ventetid, dårlig tilbakemelding og en generell svak engelskkunnskap på tyskere og asiater

      Måtte bare få ut litt frustrasjon Hva annet har man OT til?!
      Nei, jeg har ikke fått pengene tilbake. Vil jo ikke ha pengene, jeg vil ha rattet mitt Paypal har trukket pengene tilbake og beholder dem til saken er løst.. Det som er så fantastisk med Paypal!
      Jeg venter gjerne 7-10 dager på noe fra Asia før jeg i det hele tatt spør etter et sporingsnummer, me når det har gått 22 dager og sporingsnummeret ikke fungerer på Hond Kong Airmail sine sider, som han henviser meg til, eller noen andre sporingssider jeg har fosøkt, så blir jeg litt bekymret...

      Har merket at du er glad i ebay! =) Jeg handlet masse der når Lexusen stod i England til trimming og det fungerte jævlig bra. Bare fikk alt sendt til verkstedet der, men da satt jeg jo heller ikke og venta på at de skulle komme da det var lenge til jeg skulle bruke det....
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment


      • #4
        Bestiller du ofte ting i fylla? Hihi, makan til uflaks da!
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Venter ennå på spillere, sikringen, rattet, signalkabler og y-ledd.... AAAAAAAAARGH! Blir så frustrert! I dag begynte jeg å trekke kabler i bilen, så til helvette kan det være med signalkablene. Bruker de jeg har...
          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

          Comment


          • #6
            Nå har ikke jeg handlet så alvorlig mye via eGay,men jeg har hatt 0-problemer. Kun den jævla Posten.... Men det jeg har fått er noe billi-nips og et par tre forsterkere.
            Jeg forstår din fustrasjon,og mange ganger er sporingsnummeret et kapittel for seg.
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              litt ot, men bestilte xenonlys fra kina, 2 sett, 1181kr inkl. frakt å var på døra etter to dager
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Har ikke tall på hvor mange handler jeg har gjort på eBay. Men har ca. 60 positive feebacks, og det meste jeg har kjøpt er bilstereo. Meldte meg inn i '05/'06 eller noe, kun for å kjøpe bilstereo. Det eneste problemet jeg har hatt (som jeg husker), har vært en firekanals forsterker jeg kjøpte brukt, som hadde en defekt kanal. Ellers har det vært litt småtteri med ting som har brukt lang tid, men det er stort sett pga posten i Norge...

                Jeg har vel i grunn også funnet ut at det lønner seg å være ekstremt kritisk til de man kjøper av, jeg googler alltid brukernavnet før jeg trykker "buy it now".

                Comment


                • #9
                  Originally posted by saab9000 View Post
                  litt ot, men bestilte xenonlys fra kina, 2 sett, 1181kr inkl. frakt å var på døra etter to dager
                  OT? Hehe.. Dette forumet kalles jo OT! Go for it!

                  Nei, forresten.. Med den 2-dagers flaksen du har hatt så kan du like gjerne holde kjeft!
                  Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Har ikke tall på hvor mange handler jeg har gjort på eBay. Men har ca. 60 positive feebacks, og det meste jeg har kjøpt er bilstereo. Meldte meg inn i '05/'06 eller noe, kun for å kjøpe bilstereo. Det eneste problemet jeg har hatt (som jeg husker), har vært en firekanals forsterker jeg kjøpte brukt, som hadde en defekt kanal. Ellers har det vært litt småtteri med ting som har brukt lang tid, men det er stort sett pga posten i Norge...

                    Jeg har vel i grunn også funnet ut at det lønner seg å være ekstremt kritisk til de man kjøper av, jeg googler alltid brukernavnet før jeg trykker "buy it now".
                    Jeg har bare vært max uheldig. Har også handla en del fra ebay og aldri hatt noen dårlige erfaringer inntill nå. Jeg nekter å tro at det kun er posten sin feil. Det er gått en mnd siden jeg besilte spilleren (!) og nå har jeg opprettet en sak på ebay om den...
                    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by saab9000 View Post
                      litt ot, men bestilte xenonlys fra kina, 2 sett, 1181kr inkl. frakt å var på døra etter to dager
                      Det var dyrt, var det vvme.com?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ugn View Post
                        Det var dyrt, var det vvme.com?
                        Ja, syns egentlig også det var litt dyrt... Men på 2 dager så kan det jo ha vært ekspressfrakt inne i bildet...
                        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                        Comment


                        • #13
                          har kjøpt en del fra ebay, største tipset er å kjøpe det fra ebay butikkene og bruke en 20kr mer pga det. Butikkene har som regel vanvittig bra rykte de blir også kalt super store elns. Og når man har over 11000 bra erfaringer og ca 99/100% positive rating, da er man ganske trygg.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nicoloco View Post
                            Ja, syns egentlig også det var litt dyrt... Men på 2 dager så kan det jo ha vært ekspressfrakt inne i bildet...
                            vvme.com ja, tok ekspress frakt me dhl, syns ikke de var så ille jeg, ser du på pris hos feks. torgersen bil for h4 bixenon så er de 1500kr pluss frakt å eventuelt montering. å jeg fikk to for 1180 inkl. frakt pluss at de var slimbalast.

                            så kan ikke være så ille, bra holdbarhet på de og
                            Lars Ole Spitalen
                            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                            anlegg: DD, mtx, kenwood
                            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                            Comment


                            • #15
                              Jau, har bi-xenon i hovedlyse og xenon i grøftelysa.. hatt det i snart to år, uten problemer.
                              Har bytta pærene i hovedlysa pga. jeg synes 6500K ble litt for blått, så jeg kjøpte et sett med 4300K som lyser mer hvitt.. Klager ikke!
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment

                              Working...
                              X