Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pølsemaker"n skal bygge garasje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pølsemaker"n skal bygge garasje

    Dette omhandler jo ikke bilstereo så da må vet være rett plass å legge det her. I mars flyttet vi endelig fra rugekassa i blokk til hus. Tomten er stor og garasje (verksted)må man seff ha. Så har da sendt inn søknad til kommunen på garasje på 49.28kvm (under 50kvm for å slippe unna en hel masse regler)
    Har stått garasje her før, som brant ned men tidligere eier var så lur at han fylte hele gamel garasjen med fyllmasse (skulle visst planere ut, noe som aldri ble) Fikk skrapet denne rein med en minigraver og jaggu var den ikke helt og grei. Denne er da på 7.70x5m (derav de rare målene) men 5m er i snaueste laget for 2 biler så skal støpe på 1.4m til i bredden for å få maks størrelse. Prosjektet skulle vært startet mye før men klarte å få prolaps rett etter flytting så kroppen har vært ute av lage (tror ikke jeg unner noen å få det).
    Leide da minigraver i forrige uke for å grave ut resten av bredden men den tok kvelden(ytterste feste til ett stempel på armen knakk) så ble ikke ferdig. Men legger ved ett par bilder så langt jeg er nå...
    Holder på å kjøpe inn div. og har igrunn kommet i havn med leca, takstoler, støtter, takstein. Til dere som vurderer å bygge selv. ta tlf å ring rundt. Er MYE å spare på å ta noen tlf. (f.eks 37kr pr.blokk på leca)
    Skal ha svigerfar med som byggmeseter (hvis ikke hadde det vel bare blitt pølsevev)
    Totalt er budsjett på 70000kr uten takstein. Dette da inkl 5m isolert stålport
    PS. Hengeren er 220cm uten draget så blir ganske lang garasje
    Attached Files
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

  • #2
    da har jeg vært ræva på oppdatering men svigerfar hadde med seg ett par stk her i helga. Da de kom hadde jeg bare gjort muren klar og dette var det de rakk fra fredag ettermiddag til idag klokka tolv
    Planen er at jeg skal kle dette selv, men skal under kniven på onsdag så uvisst hvordan formen er etterpå....
    Attached Files
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Lookin goood
      Blir vell greit innredd?

      Får da håpe du skal under skalpellen, og ikke kniven :P
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Japp. Kjerringa blir og glad det det forsvinner ganske mye fra kjelleren bare porten kommer inn
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Går ikke fort her da helsa er ræva etter oprasjon men har nå fått gjort litt
          Har igjen å kle halve bakveggen. Skal å kutte ut til porten i bunn hvor det er cement. (må vekk 10x10cm for å få plass til skinnene. Har og hengt opp lys innvendig. 6 armaturer på 2x36w. Vet ikke om det blir nok lys enda men får spe på med fler hvis det er for lite.
          Skal og legge opp til en masse stikkkontakter. (kjøpt kabel og stikk selv så elektrikker skal bare se over alt og godkjenne det når han kommer, og ja det er avtalt med han) Kjøleskap har jeg visst å handla
          Så er det bare å begynne å isolere innvedig
          Attached Files
          Last edited by Judys Bilstereo; 28-09-2010, 21:59.
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Er imponert over tempoet ditt her, når du først har vært syk og senere operert!
            Blir meget bra, husk å ta bilder innvendig også da, når du får opp kjøleskap og slikt ;D

            Er noe spesielt med garasje.. kanskje det bare gjelder for oss gutter, men et kjøleskap og en sliten sofa der inne.. ;D
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Spørs om jeg får plass til noe sofa inni der Har jo stor kjeller og så ikke sikkert jeg flytter alt verktøy ut
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                Bare må når det er snakk om sliten gammal sofa og kjøleskap(tønnegrill hører også med synes jeg)



                Beklager om du regner det som OT:P

                Comment


                • #9
                  Hehe går helt greit det Ikke rukket det iår men hadde planer om en uteplass i front mot plenen med noen møbler og en grill
                  Ole Petter Holelien
                  Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                  Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                  Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                  Comment


                  • #10
                    Fin tråd og hente inspirasjon: http://www.garagejournal.com/forum/s...ad.php?t=14670

                    Noen tar jo helt av.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Har jo blitt litt framgang her. Går ikke fort men noe har blitt gjort. Bilder sier mer enn 1000 ord sies det så slenger opp noen..
                      Attached Files
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment

                      Working...
                      X