Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående nedskriving av verdi på varer ved utenlandsbestilling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående nedskriving av verdi på varer ved utenlandsbestilling

    For litt siden kjøpte jeg noen høytalere fra USA. Betalte rundt $300 men verdien på pakka sa $50 og fikk da en mye penere regning på moms.

    Fint for meg, MEN:

    Dette gjorde selger uoppfordret, men selve kvitteringen på salget lå oppe i pakka.

    Spørsmålet mitt er hva hadde skjedd dersom tollen hadde åpnet denne pakken og funnet kvitteringen? Hadde jeg blitt momset for verdien som sto der? Hadde det blitt noe straffegebyr?
    Som sagt, jeg ba aldri selger om å skrive ned verdien på pakka.

  • #2
    Det går vell på selger vil jeg tro.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Det går vell på selger vil jeg tro.
      Mener og huske at det er sånn jeg og, uten at jeg tørr og si det helt sikkert.
      Tollen skal følge det som står utenpå eska (som er skrivd opp av selger)
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Originally posted by Oekern View Post
        Mener og huske at det er sånn jeg og, uten at jeg tørr og si det helt sikkert.
        Tollen skal følge det som står utenpå eska (som er skrivd opp av selger)
        så lenge dem ikke tar en sjekk av innholdet,og finner kvitteringen ja,finner dem den,så går dem etter summen på den.
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Originally posted by phoenix gold View Post
          så lenge dem ikke tar en sjekk av innholdet,og finner kvitteringen ja,finner dem den,så går dem etter summen på den.
          Det som høres logisk nok ut i mine ører også.
          Er du selv som får svi om du vil ha pakka, om selger har skrevet feil sum utenpå.

          Rullerer jo og en sak mot Dealextreme om dagen også, hvor alle pakker en tid ble sendt i retur dit pga feil "prislapp" utenpå.

          Men da snakker vi om litt mer enn 1 pakke.
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

          Comment


          • #6
            nja... selgeren kan også argumentere at kjøperen ba om "lavere pris" eller deklarere pakken som gave så det er ikke sikker at etaten gidder å finne ut av det og gjør det aller enkleste -som vanlig- straffe gebyr til den de har samtlige opplysning om, og snart hele historiken på bruk av tlf, email, dobesøk, damer, osv... og garantert vil kunne tilsendes en koselig inkasso brev hvis ikke det betales...jeg vet ikke med sikkerhet men føler at det er slik visse etater fungerer...
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment

            Working...
            X