Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noen motorkyndige her?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noen motorkyndige her?

    Jeg har sendt ett par forespørsler rundt omkring til diverse firma, men ingen er så veldig interessert i å svare meg, og jeg har lett meg grønn, men jeg finner ingenting om mitt tiltenkte prosjekt..

    Jeg har på handa en suzuki XL7 med 2.7 liters v6 på 177hk. Så, jeg lurer på om det er noen som vet om det er å få tak i en turbosats til denne motoren, eller finnes ikke det? Søker man på turbo xl7 så får man opp allskens idiotiske dieselturboer.. Og har man motorkoden til 2.7litern, så finner man fint lite info der også.. Er det noen som kan hjelpe meg litt her?

    Eller må jeg forville meg bort på bilforumet sitt forum?
    Sture Vedal

  • #2
    http://www.turbowhistler.net/cars/suzuki/2009-xl7.htm
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

    Comment


    • #3
      Har faktisk sett den siden der før.. hehe :-D Nice try, though..
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        prøvd ebay?

        Comment


        • #5
          hvorfor turbo på den? alt er mulig så lenge du vil koste på de, spesial laga grenrør, eksos, stempler, råder, de blir dyrt i forhold til hva du får for penga.
          du trenger 6 h-profil råder, å forsterkede stempler og kanskje veiv, å siden de mest sansynlig ikke er gjort før, så blir de one of, å har du en serieprodusert værsting så er de jo fort 10 lapper for stempler å råder. men siden dette må spesial lages så ender du på de dobbelte.. så jobb å deler ender du fort på 100k...

          men, hvorfor ikke sette i en annen motor? japanske værstinger uten skilt er jo grisebillig, så ta en motor derifra å bygg om
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...d-vitara-xl-7/

            Sikkert smartere å spørre på det forumet i linken, enn både her og bilforumet
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              Søk litt på Mazda`s KL motorer (2,5L V6) mener bestemt at Suzukis V6 er basert på disse

              Comment


              • #8
                Det er veldig få biler man kan bare 'smelle på' en turbo. Motorkomponentene, clutch og girkasse er som regel ikke dimensjonert for spesielt mye effektøkning, og problemene er ikke verd det.
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #9
                  Originally posted by veegard View Post
                  Det er veldig få biler man kan bare 'smelle på' en turbo. Motorkomponentene, clutch og girkasse er som regel ikke dimensjonert for spesielt mye effektøkning, og problemene er ikke verd det.
                  Jeg vil turbomate 106'n min..
                  Den skal kastes snart!
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Det er jo lov å forsøke, men du må huske at eksosen skal passe innpå også da, du må belage deg på lit sveising på manifold og downpipe jeg hadde blitt sur om jeg hadde blitt parkert av en 106 iallefall
                    98' Audi A4
                    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by veegard View Post
                      Det er jo lov å forsøke, men du må huske at eksosen skal passe innpå også da, du må belage deg på lit sveising på manifold og downpipe jeg hadde blitt sur om jeg hadde blitt parkert av en 106 iallefall
                      Vurderer å få tak i en slitt turbo, også bare sveise ei skikkelig jallaløsning den siste/siste dagene.
                      Sånn 500,- toppen prosjekt, tror det hadde blitt råmorro
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        For å få nok bensin blir det vel vanskelig å komme under 500,- :P

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          For å få nok bensin blir det vel vanskelig å komme under 500,- :P
                          Neida, er en 1.4, dyser fra en eller anna 2liter pøgg burde da holde?
                          Bare ut på scavenger hunt
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            hehe... vet om en 106 med 250-ish gamp. Sinna sak! 1.6liter med litt snurre og greier.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment

                            Working...
                            X