Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei, hvem er du?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dag Blix gift og bebodd i Oslo sentrtum inntil viderøe.

    Utdannet Ingeniør lydtekniker (bachelor.ing HiO og studiolyd NISS)
    10 års erfaring som lydtekniker og musiker.

    Ofte uskjelt for å være for teoretisk orientert og regner med litt stryk fra praktikere her også. Man kan ikke finne ut alt med en hammer og et multimeter selv om man eier en butikk.

    f.o.m 1oktober er jeg support ingeniør hos Danmon Norge as og vil hovedsakelig være ansvarlig for at fantastisk kostbare lydbokser holder seg i drift. Kan det bli bedre for en nerd?

    Jeg er her for å lære om lydteknologi og for å dele på det jeg kan. Har fått huden full på bilforumet av både folk derfra og fra dette forumet, men det er ikke min skyld at noen har slik aversjon mot godt fundamentert og teori med referanser. Finner at mange som har drevet med bilstereo i 10-15 år blir fullstendig gal når det kommer en med lite erfaring og viser til teori, akkurat som om et forum er en konkurranse. Teori og praksis komplimenterer hverandre. Her inne håper jeg det kanskje går å holde et hakk mer profesjonell tone. Jeg respekterer praksis, har selv 10 år praksis med lydteknikk, da jeg ikke har vært på skolen i 24t, men jeg foretrekker å ha teorien i bunn. Skulle jeg være så uheldig å skrive noe som er feil, håper jeg at fellesforumere kan bidra med fundamenterte rettelser i steden for personlige angrep som er vanlig på bilforumet.
    Lyd teoretisk i det teoretisk plan er relativt godt utforsket av vitenskapen og det er ganske lett å finne seriøs litteratur med svar på det man måtte ønske. Jeg oppsøker den aktivt og håper at når jeg deler litt av hva jeg har lært her så får jeg sjanse til å diskutere det litt med alle dere her inne på en fornuftig måte. Her har jeg sjansen til å nyte av masse andre menneskers kollektive erfaring og kunnskap, det ser jeg frem til etterhvert som forumet vokser.
    Jeg tror ikke jeg kan alt og skulle jeg høres slik ut så er det fordi jeg er nerd, ikke forfatter.

    This is not a pissing contest!
    Alt jeg skriver er fra teorien, ikke praksis.

    Comment


    • Hei,

      Jeg heter da Kenneth Myhre, en 17 år gammel bilGAL gutt fra Skedsmo. Har funni ut at livet handler mye om bil, fart, og høy musikk og helst alt samla i en stor haug, en bil i høy fart med god å høy musikk
      Har for øyeblikket ikke noen bil, men har fått en subwoofer i bursdagsgave fra onkel som nå står koblet til surround anlegget på rommet denne subben er en Emphaser EW 12, på min. 400W

      Har planer om å kjøpe en 240 eller en golf, og putte inn et saftig anlegg som kan dunke ut noen ruter her og der

      Comment


      • Hei! Nils Romundstad her jeg da Driver med Ildfastmuring ved hydro aluminium sunndal.

        Comment


        • Hallo!

          Roar Sørlie er mitt navn, 78modell fra Kristiansund.
          Jobber offshore for Schlumberger Wireline, går 3-3 schedule og har en del fritid å slå ihjel, blandt annet til bil, lyd og hjemmekinobygg.

          Kjører en 2001mod Audi A4 1.8TQ sedan.

          Siden det florerer med sexy single damer her inne er det vel verdt å nevne at jeg er singel for tiden
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • Velkommen Roar

            Har vel bore og brønnteknikk kurs du også da eller? Tok det en gang selv, men kom meg aldri så lant som ut på rigg.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • Originally posted by InstallBay View Post
              Har vel bore og brønnteknikk kurs du også da eller?
              Niks? Hva i all verden skal jeg med det? Jeg verken borer eller jobber som boredekkcrew. Jobber litt rundtom, kom fra en landjobb i samme firma som jeg jobber i nå. Var en avdeling som ble nedlagt så de fant ut at de kunne sende meg offshore

              Myte det der at du må ha bore og brønnteknikk kurset for å jobbe offshore, er lassevis av jobber hvor det ikke er relevant for fem flate øre...
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • tror de fleste har fått med seg at du ikke trenger noe annet enn sikkerhetstkurs for å komme ut nå, men skal du jobbe på bordekk så blir det noe annet. Nå er det jo ikke spesielt vanskelig å få jobb ute lenger heller, typisk det nå som det ikke lenger er interessant for meg
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • Thomas holmedal her...

                  bilmekaniker på vw

                  driver å PRØVER å bygge opp en transporter til norges "råeste" street max 3-4 bil....
                  ellers har jeg konkurret med min opel vectra i bassrace og dbdrag mini street 15... bassrace har gitt meg 1 førsteplass og 5 andreplasser... var også med i nm... da endte det på 4 plass

                  mvh thomas holmedal
                  Last edited by Eargasm; 06-11-2007, 23:46.
                  Mvh Thomas Holmedal

                  Comment


                  • lassevis av jobber...

                    Originally posted by r3mark View Post
                    Niks? Hva i all verden skal jeg med det? Jeg verken borer eller jobber som boredekkcrew. Jobber litt rundtom, kom fra en landjobb i samme firma som jeg jobber i nå. Var en avdeling som ble nedlagt så de fant ut at de kunne sende meg offshore

                    Myte det der at du må ha bore og brønnteknikk kurset for å jobbe offshore, er lassevis av jobber hvor det ikke er relevant for fem flate øre...
                    Hvilke jobber? Hadde vært fint om du kunne gi meg navn på noen selskaper...

                    Har selv gått i fella med å tro at jeg fikk jobb med bore- og brønnteknikk kurset. Har tatt sikkerhetskurset, bore- brønnteknikk, riggerkurs, G4, G20 og har ikke så mye som blitt innkalt til intervju selv om jeg har sendt 30- 40 søknader på jobber som dekksarbeider/roustabout/hjelpearbeider/rigger, og har kjørt til Stavanger og levert papirsøknader for hånd uten at det har hjulpet...

                    Er nå i gang med teknisk fagskole og regner med at det kan gi meg jobb i drillingen.

                    Bore- brønnteknikk kan mye heller tas som privatist;
                    www.classicalguitarist.info/petro.html

                    ok... litt merkelig webadresse, men jeg er utdanna klassisk gitarist før jeg endelig fant ut at det ikke gikk ann å leve av det...

                    Comment


                    • OljeSERVICE er tingen!
                      Selskaper som Schlumberger (Vi søker forresten etter folk), Halliburton, Baker, Powerwell, Welltec, Red Baron, Geoservice, Oceanering (ROV miniubåt), you name it! Alt for mange som tror veien er å gå rett til riggselskapene når det fins så mange fine jobber i 3parts selskaper.

                      Du må beregne en del reising og uvisshet i jobbperiodene, men det medfører ofte også en del artige situasjoner man kan fortelle om til barnebarn den gang når oljeeventyret bare er noe folk tror er en gammel myte

                      Lykke til i jobbsøk i allefall
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • Det ultimate hadde vært å være 18 år og 10 års erfaring med offshore/verft om man skulle søkt på offshore. Skal selv ut på offshore mot neste sommer..Sikkerhetskurs skal takes over nyttår..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • Tja, kan nå slenge inn min første post på forumet her=)

                          Audun Kristoffersen, 22år ifra hamar.
                          jobber som energimontør og driver med bil på fritiden
                          driver som vanlig med min 96mod. h22a Civic HB. kommer egen prosjekttråd etterhvert som jeg får somla meg til det=P

                          Comment


                          • Ja, jeg er da KristianG, kommer fra Molde, er 17 år og eier en VW Golf MK3 som det skal bygges stereo i etter hvert som jeg får penger.

                            Går Medier og Kommunikasjon VG2, men tenker på å flytte til Trondheim for å gå Helse- og Sosialfag og Ambulansefag der.

                            Har ikke særlig peiling på noe som helst som har med stereo å gjøre, så her kan jeg tenke meg jeg kommer til å lære en del.

                            Comment


                            • Hei, Thomas Sæterbø her. Viste ikke om dette forumet før en som heter Aleks herfra dukket innom Mitsu Klubbens forum. Er 22 år og eier en Galant G8 Sport og er delvis lydfreak, er under opplæring så eg lærer sånn etterhvert Bor litt utenfor Bergen for meg selv forløpig og bare venter på at damo skal flytte inn Hjemme har eg surround anlegg fra Panaconic og for musikkens skyld har eg noen flotte Jamo høytalere med 2x8" 200w Trenger bare en skikkeligforsterker til disse
                              Last edited by Thomas S; 11-11-2007, 15:42.
                              www.mitsubishi-klubben.no
                              Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

                              Comment


                              • Morten Haldin her og kommer fra Haugesunds området. Er 22år og blikkfant til daglig.

                                Kjører ein Transporter T5 som eg har handla ALT for masse anlegg til for så å finne ut at bilen egentli barre er ein alt for stor blikkboks

                                Er for tia på utkikk etter et brukt 3 veiskomponent sett

                                Comment

                                Working...
                                X