Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei, hvem er du?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei, Torgeir Evanger her.
    er en gutt på 20 år, er permitert snekker for øyeblikket, men det kommer vell seg.

    Jeg er veldig gla i lyd, derfor driv jeg på med bilstereo å prøver meg litt fram å tilbake.
    Jeg har en VW Golf 2 1.6L, som jeg bygger stereoanlegg i no, dette blir også min prosjektbil til sommeren, da skal det pusses opp Gleder meg til det

    Comment


    • Velkommen

      Heisann....
      Trur du bor på "gal sia av ælva"....

      Velkommen hit i allefall, Torgeir....



      Mvh Bol
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • Nicolai aka Nico. Tidligere svært aktiv medlem av andre bilforum, men ankomst av en sønn og salget av mitt andre barn (Lexus'en) har trukket meg bort fra "miljøet". Tilbake for inspirasjon og kanskje for å kunne hjelpe om det skulle trengs. Har OK peiling på data om det skulle være behov for hjelp med det Ellers kan jeg litt om bilstereo, men stiller langt bak i rekkene her inne
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

        Comment


        • Heter Bjørn Raymond Bråthen, 25år og bor på et sted som heter Skotterud eller Skøttru som vi sier det så fint her.
          Jobber som elektrikker og driver ellers Nettbutikken http://www.biloghobby.no hvor vi selger, bilstereo, klær, wunderbaum osv..... Nesten så man bør taen titt
          Bjørn Raymond Bråthen http://www.biloghobby.no

          Comment


          • Andreas Dibbern er navnet. 20år,bosatt i Trondheim. Fersk i bilstereogamet, men har store planer om å utvikle meg til en real bilstereobygger med tiden! - så om noen i Trondheimsområdet vil lære bort litt, så tar jeg gjerne imot lærdommen!
            Andreas Dibbern
            Ford Fiesta
            Takk til B2Audio
            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

            Comment


            • Hei, Anders er navnet, er en harryjævel/bygdeoriginal av en råner.. her er det litt lokal konkurranse om ha det anlegget som spelar best(høgast mest, men også veldig bra om det er klart) Mercedes turbodiesel er tingen for meg.

              Interesser er:
              råning/crusin(på Notodden som oftest)', musikk, turing,språk, reise, lære noe nytt, sosial omgang ++
              I og med at det er et BILstereoforum, så kan jeg si at jeg liker best gamle biler, som f.eks Mercedes, BMW og Volvo.

              Ikke spesielt proff på stereo, men har da hatt litt anlegg og har interessen i orden i hvertfall.

              Driver mye med diesel, både trimming og interesse rundt dieselmotoren. Har blant annet 9 biler hvor av 6 er (turbo)diesel.

              Student til neste år, nå jobbar je som hjelpearbeider i et entreprenørfirma.
              Last edited by snurrebassen; 04-07-2009, 21:32.
              *dieselboost* - mynä power

              *mtx*

              Comment


              • Får vel slenge inn litt om meg her og da:
                J.T. eller Jens Tore, fra Rena, bor for tiden på Tynset pga. lærlingtid innenfor faget IKT Driftsfag.
                Har hatt interresse for lyd siden jeg knabbet stereoanlegget til fattern da jeg var 13. Men noen stor vitenskapsmann er jeg ikke for det, heller mer blank vil jeg si.
                Da bil og førerkort kom startet det med 2x12" i bagasjen, 2x 6*9" i hattehylla og 6,5" i fronten :P

                Etter kjøp av ny stasjonsvogn for ei tid tilbake bestemte jeg meg for å få litt mer lyd baki til å begynne med.
                Anlegget skal være flyttbart, dvs ingen støpeinstallasjon o.s.v.

                Ellers så går en del tid bort til vedlikehold av bilen mekanisk, venner, festing, powerdrift(tilskuer) og litt sånt.
                Tilbringer jo naturlig nok en del tid foran pc'en også

                Noe mer du lurer på så spør i vei
                2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                Comment


                • Har ikke sett denne tråden før nå jeg.
                  kan jo slenge inn litt info om meg også..

                  Heter Espen Bakken er 20år og bor for tiden i Drammen. Jobber som rørlegger lærling, skal opp til prøva og derretter opp i lønn så da blir det mere kronasjer til stereo Begynte og interriser meg for bilstereo når jeg fikk meg min første bil, en 93Corolla som jeg begynte og bygge litt i, begynte med billig stæsj men fant fort ut at det ikke var greia for meg da det rett og slett ikke hørtes mye bedre ut enn med de standard papir sakene som kommer originalt... Gikk deretter igjennom forskjellige merker og ente på et seas lotus komp sett foran dratt med en hifonics 2 kanaler, bak i bilen satt jeg med 2 billig subber lib1212 i en lukket kasse drivi av en hifonics monoblokk. 2 kanaleren og venstre side av frontsettet blei desverre ødelagt i en kollisjon som endte i kondemnert bil. har finni meg en 96primera sri som jeg nå kommer til og bygge et nytt anlegg i... planen er litt mindre bulder og mer musikk nå men får ta det som det kommer da jeg må kjøpe diverse stæsj nytt igjen. så kommer igjen til og begynne med billig utstyr for så og bygge meg oppover..

                  ellers går tia mi til venner, festing og rett og slett bare slappe a.
                  Spiller: Pioneer p6600DVD
                  Frontsett: Seas Lotus Performance
                  Sub:Morel Elate Sw10

                  Comment


                  • Hei heter Ole og er 19år, kommer fra Nøtterøy og jobber med Lyd til daglig (ikke bilstereo desverre! fra hjemmekino -> stereo i alle prisklasser :P ) Nylig fått flytta interessen fra *High-End* stereo og hoppa over til dette med lyd i bilen!

                    Somsagt ganske ny på dette med bilstereo, men satser på og få GOD LYD i bilen i løpet av høsten / vinteren!
                    så får vi ta tiden med gode og se om jeg får Mondeo'en med på treff før eller senere!

                    Comment


                    • Heisann. Heter Jonas og har blitt 20 år. Studerer økonomi og adm på bachelor nivå. Er interessert i lyd når det kommer til bil. Har drevet med dette fra jeg var 17 år selv. og har hatt 4 biler siden jeg fikk lappen. Bare Ford Ranger vel å merke.
                      Ford Ranger Wildtrak 09
                      Bugboys - Lafinto - Focal Utopia - Alpine - Stinger Expert

                      Comment


                      • Hei

                        Heter jeg heter Espen, og kan være litt badboy iblandt.
                        Fra spøk til alvor, jeg er 32år og bosatt i Vestfolds perle Horten.
                        Jobber som vekter men er utdannet snekker og har vel hatt interessen for bilstereo siden jeg fikk lappen som 18 åring midt på 90 tallet.

                        Har har endel forskjellige bilstereo merker og bilmodeller opp imellom tidene, men de siste fem årene er det barnevogn og barna som okkuperer tid og plass i bilen.

                        Men interessen begyner å øke nå kjenner jeg siden det er over 6 år siden jeg har hatt noe skikkelig stero i bilen.
                        Last edited by Espen K; 06-10-2009, 19:06.

                        Comment


                        • Heisan

                          Per Kristian Parken heter jeg, og er 17 år gammel.

                          tildaglig går jeg data-elektronik linja ved Nes VGS.

                          Lyd interessen har vært der helt siden jeg bygde mine egne høytalere i 6. klasse, men har fått mest interesse for bilstereo nå, siden jeg snart skal få lappen selv.

                          Bilen/prosjektet er en 1996 Passat TDII.

                          mer er det vel egentlig ikke og si :P
                          Per Kristian Parken
                          BMW e39 528IAT

                          Comment


                          • God kveld!

                            Heter da Håkon Hansen, er 17 år og går El-energi på eidsvoll vgs.
                            Lyd interessen kom etter at eks'en til søstra mi introudserte meg for bilstereoens verden og har blitt litt betatt av det siden da.
                            Kan ikke så mye om det sjøl, men håper jeg kommer til å lære en del etterhvert med tia.

                            Bilen jeg har planer om å bygge anlegg i framover er en 2001 mod BMW 520d E39, så er åpen for innspill ang. den biten der.

                            Det var vel nok om meg..
                            Last edited by Maniac; 13-12-2009, 06:46.
                            Håkon Hansen
                            BMW 520d '01

                            Comment


                            • Melder min ankomst noe sent jeg også.
                              Uansett, Hei godtfolk!

                              Jeg heter Erik og er 20år og er fra bryne området i Rogaland., og har fortiden fått en markert økende interesse for bilstereo verden. Meg i et nøtteskall er vel HØY HØY HØYERE BASS.. det er litt min måte jeg liker musikk men jeg forventer at med tiden vil frontsettet bli viktigere for meg

                              Jobber som lærling i Psykiatri og rus vern og stor trives med det ønsker å bli Psykolog til slutt da, men det er mange år frem i tid.
                              Har tidligere spillet mye musikk som dj på både jobb og hobby basis. Gikk da for det meste innen house, techno, trance, break beat og div electronika.. har lagt dj livet til sides, men savner det enda en gang i blandt

                              Mitt mål her er å lære om bilstereo og etterhvert få kunnet brukt kunnskapen jeg får her.
                              Ikke minst er verksted biten i forumet noe som jeg setter pris på
                              jeg trenger en pro bil annlegg venn

                              Comment


                              • Heisann. Navnet er Stig, kommer fra Hegra og er 36år.
                                Har alltid hatt stor interesse for godt lydbilde, både i bil og i hjemmet. Men har aldri hatt råd til å realisere noe monsterbygg.
                                Har bygget litt anlegg i noen av bilene jeg har hatt, så jeg har fått testet litt. Men mangler fortsatt det meste av kunnskapen for å få ting optimalt. Derfor er dette forumet midt i blinken!

                                Før har jeg prøvd å få til ting uten å måtte ty til andres hjelp, men hvorfor ikke bruke av all kunskapen som er tilgjengelig så man slipper å plages med problemer som kan unngås?!

                                Litt av grunnen til at jeg melder meg inn her er også at jeg for tiden har en "problembil" når det gjelder anlegg.. En Mercedes W124.. Men bensintanken bak seteryggen, og et bagasjerom som skal brukes til andre ting enn svær basskasse så gjelder det å være oppfinnsom. Og nettopp dette håper jeg på å få noen tips og innspill på her før jeg setter igang selve byggingen!

                                Comment

                                Working...
                                X