Announcement

Collapse
No announcement yet.

heftig rockford bass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by dBcompaniet View Post
    spiller jo ingen rolle hvilket merke de er, de har jo svææære magneter


    Men ja, det er ikke nødvendigvis størrelse osv som det kommer an på når det gjelder subber og slikt.

    Min bil har ett relativt greit MTX anlegg med noen helt kurrante og etter min mening billige subber med små magneter og rating på 500w rms, og de er montert i en lukket kasse i reservehjulsbrønnen, men disse rakkerene spiller jo som bare fy likevel.. Men på utseende er det vanskelig å overtale noen til å velge noe som ser mindre ut enn noe annet, helt til man faktisk får høre hvordan det spiller.
    Er helt med på den. Samme som 1500 serien fra DD, men det har vel noe med egoet vårt å gjøre kanskje? Stort, større, størst er best og råest å eie. Må jo si at når jeg holder mitt 30kg tunge beist av en 9500 serie, med en magnet på størrelse med ræva mi, så blir jeg jo litt "betatt"

    Elementer med små magneter kan selvsagt spille helt rått. Ble overbevist om det den gang jeg hadde JL Audio 12w04.

    Hvert element var ratet til 125W RMS, og jeg hadde 2. Tilførte dem 250W RMS pr element, altså 500W totalt, og det spilte som grisen. Moste de fleste biler med Pioneer TSW-3001. Og klarte heller aldri å spille dem ordentlig varme, selv om jeg tilføre dobbel effekt enn det dem var ratet til.

    MEN, hadde dem hatt f. eks. dobbelt så stor magnet, ville det nok spilt litt høyere, for med en sterkere motor vil elementet få mer newton på spolen med samme tilførte effekt. Men så ville det igjen blitt dyrere. Så det går jo en balansegang i alt av komponenter når man handler.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #47
      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
      Er helt med på den. Samme som 1500 serien fra DD, men det har vel noe med egoet vårt å gjøre kanskje? Stort, større, størst er best og råest å eie. Må jo si at når jeg holder mitt 30kg tunge beist av en 9500 serie, med en magnet på størrelse med ræva mi, så blir jeg jo litt "betatt"

      Elementer med små magneter kan selvsagt spille helt rått. Ble overbevist om det den gang jeg hadde JL Audio 12w04.

      Hvert element var ratet til 125W RMS, og jeg hadde 2. Tilførte dem 250W RMS pr element, altså 500W totalt, og det spilte som grisen. Moste de fleste biler med Pioneer TSW-3001. Og klarte heller aldri å spille dem ordentlig varme, selv om jeg tilføre dobbel effekt enn det dem var ratet til.

      MEN, hadde dem hatt f. eks. dobbelt så stor magnet, ville det nok spilt litt høyere, for med en sterkere motor vil elementet få mer newton på spolen med samme tilførte effekt. Men så ville det igjen blitt dyrere. Så det går jo en balansegang i alt av komponenter når man handler.
      Blitt litt lite Newton på spolen DIN i det siste, eller?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #48
        Originally posted by Typhon View Post
        Blitt litt lite Newton på spolen DIN i det siste, eller?
        ?? Hva mener du?
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #49
          da jeg så bildene av de der subbene, tenkte jeg først at det var flere en broren min som hadde skaffet seg Elemental Designs A subber Subwoofer med kevlar, hvorfor...

          Husker vi måtte file på første kassen for å få magnet og ledninger ned i kassen Da han kjøpte ferdig kasse, passet den heldigvis nedi uten problemer
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #50
            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
            Er helt med på den. Samme som 1500 serien fra DD, men det har vel noe med egoet vårt å gjøre kanskje? Stort, større, størst er best og råest å eie. Må jo si at når jeg holder mitt 30kg tunge beist av en 9500 serie, med en magnet på størrelse med ræva mi, så blir jeg jo litt "betatt"

            Elementer med små magneter kan selvsagt spille helt rått. Ble overbevist om det den gang jeg hadde JL Audio 12w04.

            Hvert element var ratet til 125W RMS, og jeg hadde 2. Tilførte dem 250W RMS pr element, altså 500W totalt, og det spilte som grisen. Moste de fleste biler med Pioneer TSW-3001. Og klarte heller aldri å spille dem ordentlig varme, selv om jeg tilføre dobbel effekt enn det dem var ratet til.

            MEN, hadde dem hatt f. eks. dobbelt så stor magnet, ville det nok spilt litt høyere, for med en sterkere motor vil elementet få mer newton på spolen med samme tilførte effekt. Men så ville det igjen blitt dyrere. Så det går jo en balansegang i alt av komponenter når man handler.

            Er det bare WATT du tenker på du...Det eneste du tyter om i hvert svar,er 7000W RMS 250W RMS..osv
            Det er ikkje bare watta som teller...
            alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
            99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
            kim ole græsdal

            Comment


            • #51
              Hallo??

              Hvis du leser en gang til, så prøver jeg å få fram at watt har LITE å si! 125W RMS ratet pr element, og dem spilte like fett som subber som er ratet til langt mer. Så da har du nok misforstått meg godt
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #52
                Disse forumene er opprettet ene og alene for å skape misforståelser.

                Comment


                • #53
                  Hehe

                  Amen...

                  Jaja, lett å misforstå. Ikke noe å gjøre med det
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment

                  Working...
                  X