Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verdens Verste Bilstereo Bygg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    HAHAHAH


    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

    Comment


    • #17










      Tror ikke den bilen er så mye å samle på lenger




      Mvh
      Asbjørn Aarø
      2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

      Comment


      • #18
        Originally posted by epifant View Post
        Tja, dum og dum... hva skjer dersom du beveger membranen på et basselement med handa? Prøv å huske eksperimenter med spoler og magneter fra naturfagen
        det skjer ingen verdens ting siden strømmen man generer ikke kommer seg gjennom transistorene i utgangen på forsterkeren. der går strømmen gjennom kun en vei
        If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

        Comment


        • #19
          Originally posted by vegardxf View Post
          det skjer ingen verdens ting siden strømmen man generer ikke kommer seg gjennom transistorene i utgangen på forsterkeren. der går strømmen gjennom kun en vei
          Alle halvledere har jo en grense for hvilken spenning de sperrer for/tåler på utgang/emitter/whatever. Hvor grensa går varierer, og jeg har i alle fall aldri ødelagt en forsterker på den måten, men jeg har alltid vært forsiktig med det der... Elektronikklæreren min ble antagelig ikke sur heeelt uten grunn, når folk dyttet på høyttalerelementene vi hadde i klasserommet...

          Comment


          • #20
            helt utrolig hva folk finner på :P felre som la merke til det fine surround anlegget han brukte til toppen:P haha kan ikke skjønne at dette kan bli noe annet en ræva, hvor faen får han disse idene fra og i helv.. får han volumene på kassene fra a.S
            spiller: pioneer p88
            front: Hertz MLK 165
            sub: polk sr104 x2
            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

            Comment


            • #21
              Ser ut til å ha nok av idéer han! Bilen blir jo heelt ramponert! Hehehe

              Om det blir indusert spenning fra midbassene? Den induserte spenninga er avhengig av frekvensen. Hvis noen står å dytter denne med hånda går jo ikke det særlig fort (maks et par ganger i sekundet?) sammenlignet med musikken den spiller som de fleste vet kan være opptil 20kHz. Derfor tviler jeg på at den bilr noe problem uansett forsterker som brukes. Samme hvis de følger subbene da de uansett vil gå 10/100/1000 ganger saktere enn de er beregnet på.

              Og om han burde hatt avstivninger i de 3.6kubik-kassene? Litt på tynn is når det gjelder teorien her jeg, men trykket i kassene blir vel lavere når volumet øker? Altså mindre press på flatene. Men avstivninger kan jo være kjekt uansett. Men jeg lurer på om ikke 18" er litt lite membranareal når du tuner så lavt som 6Hz?
              R-Design

              Comment

              Working...
              X