Announcement

Collapse
No announcement yet.

DDaudio.no - Legges ned...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis kalkylene er så gode for forhandlere i Norge, så lurer jeg på hvorfor så mange bilstereosjapper går konk?

    Ddaudio har nok langt bedre priser enn gjennomsnittsbutikken, da de importerer selv, men klarte likevel ikke å overleve.

    Norge skal for øvrig være det billigste landet i skandinavia om ikke europa å kjøpe Focal produkter i, i følge Ice Audio.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Elutstyr.no View Post
      Hvis kalkylene er så gode for forhandlere i Norge, så lurer jeg på hvorfor så mange bilstereosjapper går konk?

      Ddaudio har nok langt bedre priser enn gjennomsnittsbutikken, da de importerer selv, men klarte likevel ikke å overleve.

      Norge skal for øvrig være det billigste landet i skandinavia om ikke europa å kjøpe Focal produkter i, i følge Ice Audio.
      At det blir litt mange om de få kundene, som Jay (B2) skriver, er vel årsaken til det.

      Det er jo få kunder i utgangspunktet, og jeg kjenner i alle fall svært, svært få, som kjøper bilstereo for mer enn 2000,- hvis de først kjøper noe (og da er det stort sett dritt, så klart, fordi de gode produktene er for dyre). Og nyere biler har bedre og bedre fabrikkmontert stereo, så det blir vel ikke lettere med årene... og det hjelper ikke å ha rå kalkyler når det er ett salg i uka, det er jo åpenbart. Man utsetter bare det uunngåelige. Og det hjelper selvsagt ikke på prisene ut til forbrukerne, når forhandlerne må ta blodpriser for å leve så lenge som mulig.

      DD er ikke akkurat "mainstream"-produkter. Hvor mange nisje-butikker finner du i Norge, som KUN selger "high-end"-produkter og lever av det? Svært få, tror jeg...?

      Tipper AD-salget til Installbay er relativt magert også, for å ta et eksempel. Hadde det vært levedyktig som egen butikk? Vet ikke jeg, altså. Bare tipper at det ikke ville vært det.

      Uansett, det er vel kanskje slik at bilstereo av høyere kvalitet enn hva man finner på Netthandelen er og blir for "spesielt interesserte" i lille Norge. Om det hadde vært annerledes med lavere priser, kan man jo bare spekulere i.

      Comment


      • #18
        Om prisene hadde vært billigere tror jeg ikke bilstereosalg-norge hadde blitt noe særlig større. Med det lille markedet vi har i norge, har man tre typer kundegrupper;

        Ikke interesserte: De handler kassettspiller på biltema til 300kr kun for å få radio i bilen. Her har vi ingenting å hente som bilstereoaktører. Altså, ingen aktører får salg hos slike kunder av bilstereoprodukter.

        Litt interesserte: De som kjøper spiller til 1000 kroner, og et frontsett til 6-700 kroner. Dem tjener vi lite på, siden billige produkter, selv med høye kalkyler, gir lite fortjeneste. Mye fortjeneste i forhold til varens kostpris, men lite penger i det store, pr salg.

        Veldig interesserte: De som bruker forumet her inne og lopper seg for penger kun for å få rå lyd i bilen og som gjerne lar være å betale en og to regninger for å få det feteste utstyret. Disse folka tjener vi penger på, og om varene hadde vært billigere ville dem aldri kunnet bli så billige at vi hadde fått tak i den litt interesserte kundegruppen. Men de veldig interesserte hadde fortsatt kjøpt det samme utstyret sannsynligvis, da folk har en tendens til å sverge til bestemte merker, produktserier osv. Vi ville kanskje solgt litt mer, men det ville nok gått opp i opp til slutt hva angår profitt og utvikling av bedriften. Vi ville heller ikke fått noe særlig flere veldig interesserte kunder med lavere priser, da veldig interesserte gjerne betaler med det dem har fordi dem uansett skal ha produktet.

        skjønner?

        Dette er min oppfatning forklart veldig grovt, og regner med flere aktører deler mitt syn her. I statene hvor markedet er enormt, finnes det et utall med egne sjapper for slikt utstyr. Jeg har store kontaktnett i usa med folk som forhandler DD, og ikke mer enn 10% av dem har nettbutikk, nettopp fordi dem tjener meget bra på kun å selge via sjappa si, og det til tross for at dem har langt lavere kalkyler enn vi har her til lands

        EDIT: Forhandlere tar ikke blodpriser for å leve så lenge som mulig, men de priser dem må ta for å kunne leve av virksomheten sin. Se bare på elutstyr, dem har gått fra å være en liten nettbutikk til en gigantisk, og har til og med startet en vanlig butikk i tillegg, og får stadige nye varer og spennende nyheter. Så her er det ikke snakk om at nedleggelse er unngåelig i det hele tatt, men rett og slett kapital nok til å kunne utvide bedriften.

        Jeg er ganske sikker på at med en bra lokasjon til butikk, samt nok av reklame og en god nettbutikk hadde jeg fint klart meg med kun salg av DD-utstyr, monteringsutstyr og spillere. Men med websider som ser billige ut, ingen nettbutikk funksjon og ingen annen reklame enn søkeord på google blir det vanskelig. Men selv da kunne jeg NESTEN leve på DDaudio.no alene. Og det sier vel sitt?
        Last edited by DD-Henrik; 12-10-2009, 14:50.
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #19
          Er det for sent å bestille noen subber i løpet av de første dagene nå?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            står at det går an å bestille enda... men det tar sin tid å få varene.....

            Comment


            • #21
              Nå har jeg snakket med en som alltid hyggelig Henrik på telefon, og fått svar på at det går ann å bestille som vanlig iallfall de nærmeste 4 ukene, så det blir nok lagt inn en bestilling på iallfall 4 nye subber herifra snarlig
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #22
                Hvor lenge har man mulighet og bestille?
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #23
                  det står i posten rett over din..
                  www.eirikaspaas.com

                  Comment


                  • #24
                    Hei!

                    Til alle: Alt kan bestilles som før og leveringstiden er akkurat som før. Det kan bestilles i hvertfall 4-6 uker fremover.

                    Grunnen til at jeg har kunngjort nedleggelsen så tidlig er fordi jeg ønsker at aktører skal ta over mens DD fortsatt er hot, og ikke bare dødd ut, noe det fort vil gjøre om folk ikke kan bestille og alt står stille i f.eks. bare noen uker. Så det er fortsatt bare å bestille. 15% rabatt på alle varer på hele webområdet vårt!
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #25
                      Eirik, så ikke det :P

                      Men fått oppklaring i det.

                      Men synd at jeg ikke har penger før i Desember en gang.

                      Henrik, sitter du på mye lager varer som du blir og kvitte deg med ETTER nedleggelsen? Med mindre du får solgt alt nå i forkant.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by GENEXXA View Post
                        Eirik, så ikke det :P

                        Men fått oppklaring i det.

                        Men synd at jeg ikke har penger før i Desember en gang.

                        Henrik, sitter du på mye lager varer som du blir og kvitte deg med ETTER nedleggelsen? Med mindre du får solgt alt nå i forkant.
                        Det lurer jeg også på.... Jeg får ikke "en haug med penger" før ETTER jul serru,og jeg SKAL ha 3X3515(til en god pris også,he he)

                        Bol
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #27
                          Vi er flere i samme båt ser jeg
                          Ja Henrik, spar igjen noen godsaker til oss!

                          Jeg må vel begynne og oppgradere frontsett og sånt i bilen min jeg og nå tror jeg, pappen holder ikke evig
                          Og da er jo DD aktuelt da

                          Men så var det de pengene da, som alltid kommer ETTER jul
                          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Bassoflove View Post
                            Det lurer jeg også på.... Jeg får ikke "en haug med penger" før ETTER jul serru,og jeg SKAL ha 3X3515(til en god pris også,he he)

                            Bol
                            Bilen din blir og lette fra bakken med 3x3515 :P Men siden Volvo er tunge biler skal det mye til :P
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by GENEXXA View Post
                              Bilen din blir og lette fra bakken med 3x3515 :P Men siden Volvo er tunge biler skal det mye til :P
                              Orginalt er egenvekta i vognkortet 1495kg... Var på Vollan på vekta,og den sa 1700kg blankt...

                              Håper bare Henrik klarer å holde det gående til over jul! Det hadde vært bra butikk for han når en kan ta ut feriepenger uten å betale skatt av de som en gjør før jul.

                              Bol
                              No Windows-crap,just Mac Power

                              Comment


                              • #30
                                Får se hva jeg kan få til, folkens

                                Man vet jo aldri hva som kan skje, men det er 99% sikkert at DD vil bli solgt av andre og større aktører her i landet nå etter at DD har fått litt image i Norge. Men, som sagt, får se hva som skjer med tiden
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X