Announcement

Collapse
No announcement yet.

PM'er om kasser.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PM'er om kasser.

    Det blir tidvis veldig mange PM'er om hjelp til å regne kassestørrelser.
    Da jeg er godt inni 40 årene og har familie og andre interesser som tar tid, kan jeg ikke alltid svare umiddelbart.
    Setter pris på om folk er litt tålmodige og ikke sender meg PM der de lurer på om jeg ikke har sett meldingen 16 timer etter at jeg mottok den første.

    Ved forespørsel, legg ved link til element!
    Jeg har ikke alle typenummere og navn i hodet og har ikke tid til å google alle elementer jeg blir spurt om.
    Vær klar og tydlig på hva du ønsker og hvor mye plass du har til rådighet.
    Skriv gjerne litt om type bil og forsterker som skal drive dette.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

  • #2
    Synes du har vært flink til å svare jeg, ingenting å klage på.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Jeg har ikke samvittighet til å spørre deg engang når jeg tenker på hvor mye spørsmål du garantert får..
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Vi er heldige som har denne ressursen, så ta godt vare på'n! ;D
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          4dager siden jeg har hørt noe, men innboks kan jo være full?
          Ford Focus
          B2 Audio CC15
          B2 Audio Mono v4

          Comment


          • #6
            Du får nok svar. men hvis du leser det jeg klippet ut av inlegget til Dag en gang til så skjønner du hvorfor.

            Sitat Dag: Det blir tidvis veldig mange PM'er om hjelp til å regne kassestørrelser.
            Da jeg er godt inni 40 årene og har familie og andre interesser som tar tid, kan jeg ikke alltid svare umiddelbart.
            Setter pris på om folk er litt tålmodige

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nils View Post
              Du får nok svar. men hvis du leser det jeg klippet ut av inlegget til Dag en gang til så skjønner du hvorfor.

              Sitat Dag: Det blir tidvis veldig mange PM'er om hjelp til å regne kassestørrelser.
              Da jeg er godt inni 40 årene og har familie og andre interesser som tar tid, kan jeg ikke alltid svare umiddelbart.
              Setter pris på om folk er litt tålmodige
              Selvfølgelig,men når innboksen blir full så er det ikke alltid man oppdager det

              Populær man han dag


              Burde nesten holdt ett basskasse kurs hvor folk betalte en liten sum for å delta tror denne mannen har mye å lære bort
              Last edited by Janthomas; 23-05-2011, 12:25.
              Ford Focus
              B2 Audio CC15
              B2 Audio Mono v4

              Comment


              • #8
                Originally posted by Janthomas View Post
                Selvfølgelig,men når innboksen blir full så er det ikke alltid man oppdager det

                Populær man han dag


                Burde nesten holdt ett basskasse kurs hvor folk betalte en liten sum for å delta tror denne mannen har mye å lære bort
                Det er ikke sånn at det er magi å beregne en basskasse, altså. Hvis folk gidder, tar det kanskje et par timer å lære seg å bruke WinISD e.l. Så hadde Dag kanskje sluppet en god del henvendelser.

                Dags magical work ligger i hovedsak i selve konstruksjonen. Plettfritt, 100% rette vinkler, og solid!

                Ikke akkurat oppnåelig med stikksag.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Miniboom View Post
                  Det er ikke sånn at det er magi å beregne en basskasse, altså. Hvis folk gidder, tar det kanskje et par timer å lære seg å bruke WinISD e.l. Så hadde Dag kanskje sluppet en god del henvendelser.

                  Dags magical work ligger i hovedsak i selve konstruksjonen. Plettfritt, 100% rette vinkler, og solid!

                  Ikke akkurat oppnåelig med stikksag.
                  Jeg vil også si at hans magical work også ligger i erfaringen hans.. Han vet hva de forskjellige tallene faktisk vil si i praksis og ikke bare hva pc'en sier at de skal gjøre..
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Crazytaxi View Post
                    Jeg vil også si at hans magical work også ligger i erfaringen hans.. Han vet hva de forskjellige tallene faktisk vil si i praksis og ikke bare hva pc'en sier at de skal gjøre..
                    Selvsagt, magien ligger så klart i kombinasjonen av alt sammen...

                    For øvrig er forskjellen mellom teori og praksis også noe man lærer seg ved å prøve og feile noen ganger, og det er sådan ikke noe som er unikt for Dag eller noen andre. De fleste kan lære seg det om de tar seg tid, og for eksempel legger litt energi i å finne årsaken om ting ikke funker som forventet.

                    Det var fra min side ikke noe mer enn en anmodning om at folk kan bruke litt mer tid på å lære "faget", istedenfor å mase høl i huet på stakkaren.

                    Comment


                    • #11
                      Eller rett og slett lære seg å søke. Vi har ikke så mange forskjellige elementer å velge mellom og man finner sikkert kasse forslag enten her på forumet eller via google.

                      Enclosure er forøvrig det engelske ordet for basskasse. Så "optimal Enclosure + ditt element" på google så kommer man langt. Greit å legge merke til hva kassene er optimale for, SQ eller SPL.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Denne siden har hjulpet meg en del Boxbuilder

                        Og skriv in liter i WinISD for port tuning. Finnes en del andre port kalkulatorer på nette som hjelper og.
                        DCpower Dynamo 270a
                        2stk Fi BTL n2 12"
                        RF 2500.1 bdcp
                        XSpower D3400

                        Comment

                        Working...
                        X