Announcement

Collapse
No announcement yet.

s: kicker RS 65.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • s: kicker RS 65.2

    Kicker rs 65.2 selges, lite brukt og i god stand. Men tror ikke jeg har grillene til mellomtonene lengre.
    1500,- bud.
    sigpicHonda - The power of dreams!
    Kicker - Livin Loud

  • #2
    Spiller de bra? Stor forskjell på dette og dls nordica 6.2?

    Comment


    • #3
      viss du ser på prisforskjellen på disse 2 settene, så sier det vel seg selv at det er forskjell :-p kan liksom ikke sammenlignes
      Ronny Karlsen
      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

      Comment


      • #4
        Originally posted by bmw520 View Post
        viss du ser på prisforskjellen på disse 2 settene, så sier det vel seg selv at det er forskjell :-p
        Gjerne fortell hva som er forskjellen, annet enn prislappen...

        Pris er, i mine øyne, ikke alt.. Flere som har vunnet Emma-konk'er med Tang Band fulltoner til godt under tusenlappen...

        Når det er sagt har jeg selv testet begge settene som er nevnt ovenfor, og vil si de er gode på hver sin måte.

        Kicker RS syntes jeg er et morsomt sett med høy party-faktor. Mye krutt, noe mangelfult i toppen, men definitivt et morsomt høyttalersett, spesielt ved spilling på høyt volum.

        DLS Nordica er mer SQ-preget, spiller veldig detaljert, men kan virke noe tilbakeholden når det kommer til diskanten (3-ish kHz og opp, noe man eventuelt løser ved å dele settet aktivt), og når man drar på.

        Men, når man skal sammenligne epler med epler, dvs lik forutsetning med samme forsterker, samme EQ-muligheter etc er konklusjonen:

        - skal man ha et sett som spiller fyldig og kraftig med høy partyfaktor, vil Kicker-settet være det rette valget. Dette brukte jeg til et ESPL-light oppsett og var storfornøyd med det.

        - er det snakk om lydkvalitet og dynamikk opp til 3-kvart av maksvolum, er DLS settet å anbefale. Jeg har selv diskanten i mitt nåværende oppsett (både pga størrelse, lyd og aktiv deling med mange EQ-muligheter) og trives veldig med det.

        Til fremtidige brukere som skal svare på liknende spørsmål, gjerne kom med dypere begrunnelser enn "pga prisforskjellen så sier det seg selv". En verden basert på at pris definerer produktet, der alle har F-1 Status frontsett og McIntosh forsterkere, ville for meg vært kjedelig og forutsigbart (da disse produktene er de dyreste(?) i hver sin kategori).

        Just my 2 cents..
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Litt off her men Qs settet te kicker kos er det , noen så har erfaring
          2 loud

          Comment

          Working...
          X