Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 stk Peerless SLS 8"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 stk Peerless SLS 8"

    Jeg har 4stk peerless sls 8" liggende. Prosjektet som disse skulle brukes i ble aldri ferdig så vurderer nå å selge disse. Elementene er prøvespilt noen timer, de er nok ikke en gang ferdig innspilt. De har aldri blitt missbrukt og alle fungerer ypperlig. Alle elementene ser strøkne ut utenom at den ene har et par hvite merker på støvhetten, men dette er helt ubetydelig. Jeg kan ta nærmere bilde av dette hvis ønskelig.

    Nypris på disse er 798,- stk hos Dynabel, hvor disse også er kjøpt.
    Jeg kan også dele opp salget, men selger disse parvis.

    Alle fire selges for 2200 eller 1200 pr par.

    kan følge med 2stk kasser på 2x25l som passer til disse. Kassene er meget solid bygget, men trenger ny finish (de er grunnet grønne)

    Er også åpen for bud.

    Info om elementene:
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet327.htm

    Last edited by hc_tk; 29-11-2011, 08:13.
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    bring up my post!
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Hei!

      Jeg har disse i stua: http://www.usblaster.com/Products/Ho...ers/USB%204009

      Tror du jeg hadde merka forskjell hvis jeg bytta ut de 8"erne med peerless?

      Har H/K AVR 5000, så nok ompf til å drive de tror eg :P

      Comment


      • #4
        Mulig det hadde blitt bedre. Vanskelig å se pga kassens volum osv.
        Ser ikke ut til å passe rett inn i de kassene da, så da måtte du evt modifisert dem.
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #5
          Er disse egnet for båndpass?
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            usikker. jeg har veldig liten erfaring med bandpass. Men i litt stor portet kasse eller i lukket, så skal disse levere mye trykk.
            Du kan også bruke disse i døra som midbass, men må da festet skikkelig!
            Prosjekt SQ Audi A3

            Comment


            • #7
              Originally posted by hc_tk View Post
              usikker. jeg har veldig liten erfaring med bandpass. Men i litt stor portet kasse eller i lukket, så skal disse levere mye trykk.
              Du kan også bruke disse i døra som midbass, men må da festet skikkelig!
              Har en bandpass-kasse til innebruk (Canton aktiv-sub), men syntes den 8" som står i er litt for pinglete, og kunne tenkt meg å bytte den ut med noe med litt mer slaglengde.
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                Hva er volum på kassen da? kan jo evt sjekke om det blir helt håpløst.
                Disse skal iallefall tåle mye! har ikke kjørt disse til mer enn normalt bruk selv, men hadde mye å gå på.
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hc_tk View Post
                  Hva er volum på kassen da? kan jo evt sjekke om det blir helt håpløst.
                  Disse skal iallefall tåle mye! har ikke kjørt disse til mer enn normalt bruk selv, men hadde mye å gå på.

                  Ja det var et godt spm. Hvordan kan jeg finne ut det da tro.. Skal søke litt rundt å se om jeg finner ut det..

                  Edit: Målene på kassa er 24 x 42,5 x 42 cm, og det ser ut som den er delt ca. midt på. Innvendig that is.
                  Last edited by aFFekak; 28-11-2011, 16:25.
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #10
                    er det innvendige mål og hva er dimensjonene på porten?
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hc_tk View Post
                      er det innvendige mål og hva er dimensjonene på porten?

                      Utvendige mål. Porten er 16cm lang, og 10cm bred.
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #12
                        Tror ikke det er helt optimalt, men kan muligens funke.
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by hc_tk View Post
                          Tror ikke det er helt optimalt, men kan muligens funke.

                          Hmm, risky..
                          Mvh.
                          Roy
                          Mob: 40 30 99 06

                          Comment


                          • #14
                            Bygg ny kasse da
                            Lag en stor flat kasse som du har under soffaen feks.
                            Prosjekt SQ Audi A3

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hc_tk View Post
                              Bygg ny kasse da
                              Lag en stor flat kasse som du har under soffaen feks.

                              Tja, tjo.. Det kunne jo funket såklart, og for "kjærringa" sin del hadde nok det vært det aller beste (gjemt under sofaen).. Men jeg er så fornøyd med lyden i den kassa jeg har (helt til jeg skrur opp lyden litt "for mye"), så tenkte bare å gå for en enkel løsning - nemlig å fjerne det jeg tror er problemet: En sub med alt for lite slaglengde til den svære porten. Blir bare noe som ligner på blåselyder i porten, men når jeg f.eks. tar armen inn i porten, slik at den blir ca. halvparten så stor, blir det en veldig fin og kontrollert bass.

                              Mulig jeg er helt på vidda her, men det er sånn jeg ser for meg at det henger sammen hvertfall =)
                              Mvh.
                              Roy
                              Mob: 40 30 99 06

                              Comment

                              Working...
                              X