Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips for å forhindre at anlegget ditt blir stjålet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips for å forhindre at anlegget ditt blir stjålet

    Go' Kristi himmelfart, folkens!

    Ville bare si at det gjør meg glad å se hvor lite trafikk det er i denne delen av forumet,
    også vil jeg bare komme med et lite "tips" som jeg tror er verd å ta med seg for noen:

    Når man setter inn forsterkere og elementer i bilen,
    vil det hjelpe å montere ting fast og gjerne godt skjult.
    Er ikke sikkert alle vil det, men f.eks. forsterkere kan man
    jo skjule godt baki bilen f.eks. ved/oppi reservehjulsbrønnen.

    Skru alt godt fast, ta deg god tid til å feste og gjør gjerne så
    man må ha spesialverktøy som ikke så mange har for å få det løs.
    Bruk griller for å skjule elementene litt, gjerne originale griller også.



    Dette er kanskje ting som sier seg selv,
    men det er ikke sikkert alle tenker over
    hvordan en evt. "tyv" ser bilen din.

    Ha en fortsatt fin dag.
    Mvh. Simen S. Thoresen
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Og ikke minst, tenk på at alle logoer i vinduer og slik fungerer som reklameskilt for tjuver!
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Lurt å montere alarm også Sote vinduene bak(eller hele bilen) funker også som litt sikkerhet da det ikke er like lett å se hva som er inne i bilen.

      God tipsetråd dette!
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

      Comment


      • #4
        Noe sted man får kjøpt skruer med helt spesielle hoder som man kan skru fast ting med?

        Comment


        • #5
          Helt sikkert, kan skaffe sånne som jeg har på Adcom'en min - skruer med amerikanske gjenger (i tommer, ikke mm.).
          Jeg måtte kjøpe egne umbrakonøkler til de. Kjøpte det hos sakariasen i Oslo, du kan jo høre med dem e.l. butikk.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Om tyver skal skru ut noe med umbrakonøkler, uansett om det er US eller Europeisk størrelser, bryter de umbrakonøkkelen inn, slik at den passer.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Den skjønte jeg ikke...?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Er ikke store forskjellen på de umbrakosettene. Og om tyven har det ene, bryr han seg ikke om han ødlegger skruene. Så han bryter umbrakonøkkelen inn, slik at den passer/får feste på skruhodet.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Det finnes torx bolter/skruer med senterspiss i midten av skruehodet.Dette er ikke noe alle og enhver har nøkkel til.Så det kan være en god ide.Er uansett ikke så vanskelig å unngå at noe forsvinner fra bilen, da de aller fleste som stjeler er inkompetente idioter.Med noen små grep her og der blir det plutselig en god del vanskeligere å stikke av med anlegget ditt.

                  Comment


                  • #10
                    Ja, bra Vinje! Et lite tips til kan være å montere elementene så man må skru av deksler e.l. først for å komme til. Eksempel er som jeg har gjort det med midbasserne mine som sitter i døra, de er skrudd fast i selve døra - også montert ferdig på innsiden av dørtrekket. Det er mye stress å ta av dørtrekket for å komme til, da noen av skruene har spesielle umbrakohoder og det er umulig å få ut høyttalerne uten å ta det av (til og med høyttalergrillene!)
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Torx må være en vinner her.. husker faren til en kompis skulle skru på en gammel volvo, som visstnok var skrudd sammen i frankrike.. aldri hørt den mannen banne så mye før ;D

                      Men ja, tror egentlig det er samma skiten om man skrur fast med A eller B, er det godt bolta fast og litt skjult, så tror jeg faren er mye mindre..
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Vet ikke om dette er torx jeg, men skaffa meg noe lignende hvertfall: Link.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Godt eksempel var når jeg hadde ubudne gjester i min bil.
                          Alt lå løst.


                          Men nå er det skjult,skrudd å bolta fast.
                          Spilelren er også skruddfast


                          Men bra tips TTT
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by R-SportRF View Post
                            Godt eksempel var når jeg hadde ubudne gjester i min bil.
                            Alt lå løst.


                            Men nå er det skjult,skrudd å bolta fast.
                            Spilelren er også skruddfast


                            Men bra tips TTT
                            Takk. Spilleren sier du? Hvordan?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #15
                              meget bra skrevet TakeTheTime

                              Comment

                              Working...
                              X