Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elemental Designs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elemental Designs

    Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd med erfaringer om å handle fra nettbutikken til Elemental designs.
    Erfaringen så langt har desverre ikke vært god.

    Å få service før og under handel gikk på timen når man tok kontakt på epost, eller på "chat rommet" dems.

    Å få service etter varen er betalt går ikke like bra. De bruker som oftest over 3 dager på å svare på henvendelsene, selv om det er samme person som besvarer henvendelser før og etter avsluttet betaling.

    De aksepterte kun bankoverføring, ikke Visa eller paypal, da de er redde for kortsvindel. Og banken sa det skulle ta maks 3 dager før pengene var overført. Elemental designs selv sa 5-7 dagerl.
    Det har nå gått ca 3 uker. De hevder selv å ikke ha kontroll på om varen er betalt eller ikke, fordi de tydeligvis har en regnskapsfører som kun jobber deltid, og tydeligvis er mye syk, siden vedkommende ikke har vært inne på to uker. (påtide å leie vikar?)

    Mailene jeg har sendt, har de lovet å undersøke nærmere og svare neste dag, flere ganger, uten at jeg har fått svar noen av gangene.

    Uansett har jeg nå ventet i 3 uker på å få et sporingsnummer og at varen skal bli sendt ut. Og jeg begynner å lure på om jeg har blitt lurt. VAren er blitt betalt, og har trippelsjekket at betalingen har blitt sendt riktig sted.

    Man må hvertfall ha mye tolmodighet for å handle hos de gutta.

    Håper at de klarer å ordne opp i smørja i neste uke. Føler uansett jeg måtte si fra her inne, til alle som vurderer å handle fra dem.
    Last edited by GENEXXA; 04-07-2010, 20:26.

  • #2
    Håper du får positivt svar fra de snart.
    Er veldig synd at du skal bli lurt av et firma som vistnok lager gode elementer.

    Og ikke minst, så får jo ikke jeg mine e3.6 elementer om du ikke får de :P
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Selfølgeligt prøver de ikke og lure deg, bare og tenke slikt er jo helt bak mål spør du meg.
      Du har ikke tenkt som så at kansje de snakker sant?

      Ellers så er jeg enig i at det er dårlig kunde service, kjipt at du må vente så lenge.

      Comment


      • #4
        De snakker nok sant, med tanke på at personen som tar seg av regnskap og betalinger skjelden er inne.
        Men bare det i seg selv er jo elendig service. Og når de i tillegg ikke gidder å ta seg bryet med å besvare mailer etter man har betalt, føles servicen enda dårligere.

        Comment


        • #5
          Fikk beskjed av banken min at de skulle ha mottatt betalig, og det var nå onsdag.
          Sendte avgårde en mail til ED, og fikk til svar at de ikke kunne sjekke om de hadde mottatt betaling før tirsdag i neste uke!
          Sånt er dårlig service. Greit at de ikke har regnskapsfolk på jobb hver dag, men når det gjelder noe som har tatt så lang tid, burde de annstrenge seg litt for å prøve å rette opp inntrykket.

          Comment


          • #6
            ED har jo en norsk distributør/importør, men da fortrinnsvis på hjemmekinosubkassene. Vet ikke om det er noe hjelp å ta kontakt med de, men de kjenner vel iallfall til hvordan det er å forholde seg til ED som leverandør..

            Uansett, det er http://www.midgardaudio.no/ som er den norske importøren.
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              Trodde midgard hadde gitt seg. Var jo et eller annet svin som gjorde innbrudd i verkstedet\butikken hans. Fikk inntrykk av at han gav seg etter det.

              Men hvis han fortsatt driver butikk er det jo bare flott! Hvis jeg ikke får noe fornuftig svar på tirsdag fra ED får jeg kontakte ham.

              Comment


              • #8
                oki, jeg har ikke fulgt med mer enn at jeg fikk med meg at det var en norsk iimportør, det kan godt hende han har gitt seg.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Siste nytt er hvertfall at betalingen har ankommet Ed.
                  Så da skal de endelig få sent i vei subbene etterhvert.

                  MEN: Banken i USA somlet såpass at det beløpet jeg overførte har rukket å bli mindre, pga kronekursens fall! Det manglet 12$ i beløpet. ED sa seg villige til å dekke dette, grunnet alle problem som har vært.
                  Så endelig opplever jeg også litt god service fra ED sin side!

                  At Banken i USA burde fått straff for alt surr er noe annet. Desverre er det ikke mye å gjøre med det...

                  Comment


                  • #10
                    Strøkent at det ser ut til å gå i orden!

                    Comment


                    • #11
                      Til slutt. Var tydeligvis min bank som hadde gjort tabben. De hadde sendt pengene med et Swift nummer, og ikke et routing nummer. Det ville ikke banken i Usa godta...

                      Komplisert det der.

                      Holder meg nok til butikker som tar visa eller paypal når det gjelder USA.

                      Comment


                      • #12
                        Paypal er definitivt det enkleste, ja. Teit at eD er så redde for svindel via det. "Alle" andre godtar det jo.

                        Comment


                        • #13
                          Helt enig. Men de er visst av oppfattelsen at det er lettere at det er kunden som får alt styr, og ikke dem selv.
                          De sa selv at de hade mulighet for å sjekke med banken at betaling med kort var legitimt, og at kortet ikke var stjålet. Men i følge ED var det alt for mye jobb for dem. Så da var dte bedre at det var kunden som fikk all jobb med overføring av penger, og surr rundt det.

                          De subbene må spille JÆVELIG bra for at jeg skal gidde å handle mer derfra, før de får paypal.

                          Comment


                          • #14
                            De gjør det og. Ikke vær redd for å gi dem effekt, bare. Spørs jo på kassestørrelsen, så klart.

                            Comment


                            • #15
                              Gleder meg til vi får de
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X