Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brente jordingsbaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brente jordingsbaner

    Har 2 spillere med brente jordingsbaner:

    1x Pioneer premier DEH-P88RSII

    1x Alpine CDA-9886R

    Skal åpne disse i neste uke å se over "skaden"

    Noen som har reparert brente jordingsbaner før og har noen tips så jeg slipper
    å rive istykker mer enn nødvendig?

  • #2
    Du må ut med drivverket i Pioneeren og bytte en mikro-sikring inni der. Usikker på hvordan Alpinen er bygd opp.

    Fikset akkurat litt på min P88RS og var ikke noe problem egentlig. Kunne sikkert gjort det for deg og mot et lite honorar.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Du må ut med drivverket i Pioneeren og bytte en mikro-sikring inni der. Usikker på hvordan Alpinen er bygd opp.

      Fikset akkurat litt på min P88RS og var ikke noe problem egentlig. Kunne sikkert gjort det for deg og mot et lite honorar.
      Takker for tilbudet Men jeg får håpe jeg klarer dette på egenhånd Klarer jeg å bygge forsterkere ,
      burde jeg klare å plukke litt i en også

      Du sier du måtte ut med drivverket, og bytte en sikring der... Det var da merkelige greier...

      Jeg ville først antatt en evt sikring ville ligge nærmest jordingskilden i bakkant, og vært
      lettest tilgjengelig ved å skru av stål-chassiset bak.

      Hvilken type sikring er det snakk om? 2.5mm glass-sikring? Eller er det noe som
      må spesialbestilles?

      Foreløpig takk for tipset

      Comment


      • #4
        På P88RS-II er det en pico-sikring på kretskortet. Kan byttes, eller eventuelt erstattes med et lite motstand (1ohm 1/4Watt f.eks). En annen (ofte brukt) løsning er å kortslutte sikringen ved å lodde punktene sammen direkte. (På egen risiko osv. osv)

        Sikringen du er ute etter står bak til høyre på kretskortet og er merket FU351 (om jeg husker rett i farta). Står nære RCA pluggen.

        Comment


        • #5
          Skyter inn dette her jeg:

          Jeg har en Pioneer DEH-P3630MP som også har samme symptomer (om dette resulterer i ulyd / dynamostøy etc.)
          Jeg har åpnet denne og tatt noen bilder for jeg finner ikke denne "pico" sikringen / FUXXX.

          Er det noen som klarer å peke ut hvor / om den sitter ut i fra disse bildene?
          Var litt uggent å få gode bilder pga. blitz / mangel på lys, så derfor så mange beklager.









          Comment


          • #6
            FU351 på undersiden av kortet. Har markert den på bildet.

            Comment


            • #7
              Tusen takk Thomas

              Comment


              • #8
                Originally posted by ThomasWi View Post
                På P88RS-II er det en pico-sikring på kretskortet. Kan byttes, eller eventuelt erstattes med et lite motstand (1ohm 1/4Watt f.eks). En annen (ofte brukt) løsning er å kortslutte sikringen ved å lodde punktene sammen direkte. (På egen risiko osv. osv)

                Sikringen du er ute etter står bak til høyre på kretskortet og er merket FU351 (om jeg husker rett i farta). Står nære RCA pluggen.
                Takker for spesifikt svar

                Har ikke blitt sånn at jeg har sett på dette enda siden den faktisk er i bruk av
                noen som ikke har store kravene til lydkvalitet:P

                Men dette gjør jobben mye enklere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Typhon View Post
                  Du må ut med drivverket i Pioneeren og bytte en mikro-sikring inni der. Usikker på hvordan Alpinen er bygd opp.

                  Fikset akkurat litt på min P88RS og var ikke noe problem egentlig. Kunne sikkert gjort det for deg og mot et lite honorar.
                  Hvor fikk du tak i mikro-sikringen?

                  Kjenner en som har samme problemet, og vil ha meg til å fikse det.
                  Olav L.
                  Volvo 740 GLT -90

                  Comment


                  • #10
                    Håper alle dere som sliter med dette jorder forsterkerene deres skikkelig heretter

                    Comment

                    Working...
                    X