Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer TS-W3001D4 element blåst til himmels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer TS-W3001D4 element blåst til himmels?

    Fikk nylig et Pioneer TS-W3001D4 i posten..
    monterte det opp i 2ohm, drives av en Alpine 1000w rms forsterker..
    Både Alpine forsterkeren og cd-spilleren er helt ny


    Gikk ca 2timer og da blåste jeg elementet til himmels, spolene er helt fast brent da jeg ikke kan bevege elementet...
    Har ikke spillt hardt i det hele tatt...
    La også merke til at det små vibrerte uansett om bilen var av eller på..
    Alt av kabling er ok, sjekket også med et annet element og det vibrerte ikke!...

    Hva sier en eventuell garanti og i værste fall går det ant og fikse dette selv eller?
    Last edited by slippern; 28-03-2010, 12:37.

  • #2
    Er nok en reklamasjonsak det der. Men kan høres veldig tvilsomt ut,
    siden du nevner at elementet vibrerte med bilen av eller på, kan jo tyde på en menneskelig feil det.

    Elementet vil jo ikke vibrere uten at det får tilført strøm, eller blir påvirket av andre kraftige vibrasjoner (luft i bevegelse).
    Mercedes-Benz C280 || Focal 165KR || Focal 130CVX || Focal 33V2 || Focal Solid 1 || Focal Solid 4 || Kenwood KDC-W7644UY ||

    Gjør det i dag. I morgen kan det være ulovlig.

    Comment


    • #3
      Høres tvilsomt ut ja! er derfor jeg er redd at jeg ikke får noen garanti..
      husk på om selv om bilen er av så er det framdeles liv i anlegget!
      Bare for å utelokke at den vibreringen var dynamo-støy...

      Comment


      • #4
        Ved all normal kobling, så skal det ikke være mulig å slå på anlegget uten at tenningen er slått på. Det er i allefall slik de aller fleste kobler sine anlegg. Når det er sagt, så tviler jeg veldig sterkt på at du får noe på garantien i dette tilfellet, da det høres unektelig ut som menneskelig feil. Dessverre. MEN.. Det er lov å prøve seg. Så lykke til.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Originally posted by chin View Post
          Ved all normal kobling, så skal det ikke være mulig å slå på anlegget uten at tenningen er slått på. Det er i allefall slik de aller fleste kobler sine anlegg. Når det er sagt, så tviler jeg veldig sterkt på at du får noe på garantien i dette tilfellet, da det høres unektelig ut som menneskelig feil. Dessverre. MEN.. Det er lov å prøve seg. Så lykke til.
          Ikke på Audi, der brytes strømmen når du tar ut nøkkelen av tenningen

          Comment


          • #6
            Med mindre du har joksa på remoten. Altså bare tatt en liten lednings bit rett over på strømmen til forsterkern. Da slår den seg ikke av før batteriet er tomt.

            Bare av ren nysgjerrighet, hvor har du tatt jording?
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              har tatt jordinga i fra godset oppi taket på bagasjerommet, har skrubbet av lakk å tredd en 10mm? bolt igjennom godset å inn på en kabelsko
              eneste lette plassen uten å strekke en lengre kabel :P

              Comment


              • #8
                Er ikke så langt og strekke til setebelte festene En av de bedre plassene og jorde på.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  vet, men den ligger litt vrient til på Audien + at kabelskoene jeg har ikke går over bolten

                  går det ant og flise opp kabelen ca 2-3cm, så legge kabelen imellom to store fine skiver å tre dem neppå bolten, å stramme til?

                  Hadde også en hifi dude til og se på elementet idag for å finne ut hva i pokker som har skjedd...
                  Han gikk igjennom all kabling i fra topp til tå og fant ingen feilkoblinger..
                  Og han sa også at å svi et element så mye på så kort tid skal godt gjøres.. :P så jeg her jækla flink
                  Last edited by slippern; 29-03-2010, 22:37.

                  Comment


                  • #10
                    Gain out of control?

                    Skjønte ikke helt det med flisinga av kabelen.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Gain var ikke helt ute av kontroll, kunne vært litt bedre stilt men den var ikke så ille at den skulle tatt elementet med seg...

                      Du fliser en kabel, å legger en skrive under kabelen å en skive over, så tar du og trer bolten igjennom skivene å skrur den fast i krarosseriet, bør da holde det?

                      Comment


                      • #12
                        kan da også være produksjonssvikt mtp spoler å slikt
                        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                        Comment

                        Working...
                        X