Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tynt blekk i dør, hvordan stive av dette på enklest mulig måte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tynt blekk i dør, hvordan stive av dette på enklest mulig måte?

    Heisann.

    Innerblekket i døra mi, der midbassen er festet med 22mm baffelring, er noe mykt. Hvordan kan jeg på best mulig måte stive av dette, slik at det ikke vibrerer så djævelsk? jeg har lagt dobbelt lag med M1 (tror det var det, sånn tynn alufolie med svart gugge bak som hefter mot metallet) ett lag på innsiden, og ett lag på utsiden.. er det noen som har andre tips til hvordan få bukt med uønsket vibrasjoner? Jeg kan sitte å se på at dette beveger seg ved forholdsvis høy spilling, altså ca volum 10 på spiller, der jeg normalt sett skrur til 20 uten å klippe eller forvrenge lyd..
    Sture Vedal

  • #2
    Du kan jo prøve og lime fast en metall stang i litt press på et eller flere punkter?
    Da vil den jo stives opp værtfall og limet hindrer risting i stanga
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Originally posted by Oekern View Post
      Du kan jo prøve og lime fast en metall stang i litt press på et eller flere punkter?
      Da vil den jo stives opp værtfall og limet hindrer risting i stanga
      Tenkte på dette jeg og , men det er vanskelig med tanke på at de avstiverne kan komme i veien for vinduet når det sveives ned. Det som kansje går an er å brøke ett rør som monteres (sveises?) inne på langs i døra , altså ene enden mot bakenden av døra å andre enden mot fronten. Dette røret må da stå langt nok inn mot bilen til at vinduet går klar av den. Da kan man punke fast flere rør ( eller flattjarn?) på tvers mellom innerblekket og røret som går på langs i døra.

      I teorien burde det jo funke , om det er plass er en annes sak :P Vet det går i min bil

      Comment


      • #4
        Ahh, vinduet tenkte jeg ikke på nei !
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #5
          Hmm.. Det var noe jeg ikke hadde tenkt på, gitt..

          MIn aller første tanke, var å sette spenn mellom innerdør og ytterdør, men så kom jeg til å tenke på vinduet, og skrapte den ideen ganske fort. Må se hva det er plass til etterhvert som snøen forsvinner og varmen i lufta kommer tilbake.
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Originally posted by chin View Post
            Hmm.. Det var noe jeg ikke hadde tenkt på, gitt..

            MIn aller første tanke, var å sette spenn mellom innerdør og ytterdør, men så kom jeg til å tenke på vinduet, og skrapte den ideen ganske fort. Må se hva det er plass til etterhvert som snøen forsvinner og varmen i lufta kommer tilbake.
            Men den ide'en min tror jeg funker greit. Kan ta bilde inni døra mi å prøve å illustrere

            Comment


            • #7
              Du kan jo lime på aluminiumsprofiler. Veier minimalt, stiver godt av. De trenger ikke nødvendigvis være så digre, det viktigste er egentlig bare å få en profil som sitter vinkelrett mot dørstålet.

              En L-profil på 5x5mm vil for eksempel hjelpe en masse. De på bildet er endel større, men kun ment som illustrasjon i tilfelle jeg formulerer meg håpløst.

              Last edited by epifant; 03-03-2010, 23:05.

              Comment


              • #8
                Glassfibermatte og polyester, samt en rulle? Fåes på Biltema. Har ikke prøvd det, men vil tro det fungerer, og er enkelt.

                Comment

                Working...
                X