Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine D-106R - hakking ved avspilling av dvd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine D-106R - hakking ved avspilling av dvd

    Har en D-106R spiller hvor jeg sliter med at spilleren hakker når jeg prøver å spille av dvd-plater.
    Har testet med flere forskjellige plater, også testet med helt nye. Samme problemet.

    Har ikke hatt noen problemer med musikk-CDer.

    Hakking er ikke konstant, noen ganger går det helt fint å spille av en hel plate, andre ganger er det umulig.
    Det kan noen ganger løse seg hvis jeg setter plata på pause i en liten stund og starter avspillinga igjen. Da fungerer ALLTID filmen bra i et par sekunder, noen ganger lengre og andre ganger resten av platas lengde..

    Noen som har noen tips?

    Som i dag, satt på en plate og den funka supert i introen.. helt til menyen med valg om tekst, lyd osv. Da stopper jo laseren å lese og idet jeg da velger play så hakker det som et uvær



    Noen som har brukt Iphone 3GS på noe av alpine, får ikke brukt den på spilleren min, får feilmelding "Error #03"
    Kan være at den er litt for ny? Bruker denne kabelen: http://www.alpine-europe.com/norway/...kce-430iv.html - skal være riktig ifølge Alpine.

    Har også testet dama sin Ipod nano 4th gen, den får jeg heller ikke brukt.. min 2nd gen funker dog helt supert, men den får jeg ikke spilt av video fra..
    Last edited by ugn; 28-02-2010, 00:34.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

  • #2
    Noen som vet om et bra serviceverksted for Alpine bilstereo?
    Har vært i kontakt med Dalens, de kunne ikke hjelpe.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      tror du bør kontakte Dynabel jeg ;-D
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Æsj, glemte å skrive "I østfold".
        Var i kontakt med Dynabel, de bruker "Tønsberg radio tv service" for rep.

        Jeg har kjøpt spilleren av en gjøk på finn.no og har ikke garanti på spilleren.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          aah da blir det litt værre.
          litt rart at den ikke hakker på cd plater da.

          kan laseren begynne å bli slitt?
          en dvd plate vill vel være vanskligere å lese siden informasjonen er mer tettpakket enn på en cd plate.

          fungerer den fint når den er kald eller har du samme problemet uansett om spilleren er kald eller varm?
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

          Comment


          • #6
            Originally posted by Toby91 View Post
            aah da blir det litt værre.
            litt rart at den ikke hakker på cd plater da.

            kan laseren begynne å bli slitt?
            en dvd plate vill vel være vanskligere å lese siden informasjonen er mer tettpakket enn på en cd plate.

            fungerer den fint når den er kald eller har du samme problemet uansett om spilleren er kald eller varm?
            Kjøpte den før snøen kom, har ikke merket noe forskjell på om det er varmt eller kaldt ute.
            Merker heller ikke noe forskjell om bilen er varm eller kald.

            Fundert litt på det med laseren selv, men det blir bare med funderinger når jeg egentlig ikke vet hvordan den fungerer i praksis

            Men jeg får uansett prøve å sende Tønsberg-gutta en mail.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Hadde min IVA D-310R inne hos Tønsberg radio & tv service, kjapp service og grei pris der ja.

              Comment


              • #8
                Testa med rense cd da?

                En venn av meg hadde spiller som dvd hakka, og tok rense cd 2 ganger.
                Alt fungerte bra etterpå

                Morten

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lyd View Post
                  Testa med rense cd da?

                  En venn av meg hadde spiller som dvd hakka, og tok rense cd 2 ganger.
                  Alt fungerte bra etterpå

                  Morten
                  Kjøpte en dvd med rensebørster og en guffe man skulle ha på.. nå skal det sies at jeg kjøpte den i sverige og er generelt skeptisk til billige ting i sverge..
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Finn reset knappen?
                    Hold denne inne i 5sek?

                    Så burde jo den resete seg :P
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                    Comment

                    Working...
                    X