Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang jording

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ang jording

    Har et lite problem. Får dynamostøy og det er vel mest sansynlig jordingen. På hvilken måte kan jeg få best mulig jording i bagasjerommet når jeg skal jorde et ekstra batteri + to forsterkere ?

    Mvh Bjorshol

  • #2
    Den absolute beste jordingen er vel en ledning ifra - på org batter ogi til bagasjerommet
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

    Comment


    • #3
      så jeg bør ikke ha noe jordingspunkt bak i bagasjerommet ? trekker jeg jord ut ifra - på bateriet i bagasjerommet igjen da eller ?

      Comment


      • #4
        Skal du ha batteri bak så er det helt unødvenigt og trekke opp jordkabel fra batteri framme.
        Festepungtene til sikkerhetselene er gode plasser og jorde, pass på at du pusser vekk alt av lakk før du fester kabelskoen, så lakker du bare over når den er festet.
        Bruk gjerne gjengelåsing på bolten så slipper du og bekymre deg for at den skal løsne

        Comment


        • #5
          Spørs hvordan du ser på det :P om du vil ha f.eks 0.6volt mere spenningsfall ved og bruke bilens chasse istedet for en kobber ledning så er det opp til brukeren
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

          Comment


          • #6
            Får ikke så høyt spenningsfall når du har batteri baki og god kontakt hele veien.
            I såfall har du gjort noe galt.

            Comment


            • #7
              Var bare et eksempel fordi han spurte hvordan kan skulle få best mulig jording
              Mvh
              Andreas Moen Sæterbø
              Golf mk2
              Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

              Comment


              • #8
                Batteriet forran da? hvor skal det jordes?

                Er med på og jorde forsterkerene direkte på batteri, men du trenger ikke dedikert jordingskabel mellom 2 batteri når man har et helt cassi og ta av.
                Jordinga blir ikke noe bedre en det som er på det fremste batteriet vet du

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stianuno View Post
                  Batteriet forran da? hvor skal det jordes?

                  Er med på og jorde forsterkerene direkte på batteri, men du trenger ikke dedikert jordingskabel mellom 2 batteri når man har et helt cassi og ta av.
                  Jordinga blir ikke noe bedre en det som er på det fremste batteriet vet du



                  http://www.youtube.com/watch?v=iX9Rcq5DnKw&NR=1

                  Comment


                  • #10
                    Var den rettet til meg? I såfall skjønner jeg ikke hvorfor?

                    Jeg er litt så at jeg tror alle kan dette da det blir dagligt diskutert på forumet
                    Det som blir diskutert i denne tråden er hvorvidt man trenger jordkabel mellom 2 batterier, noe jeg mener man ikke trenger da du ikke får noe bedre jording en det fremste batteriet har. Enig?

                    Og hvor tykk kabel trenger man for og få tilsvarene tverrsnitt som et helt chassi har? jeg gidder ikke og regne på det.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Var den rettet til meg? I såfall skjønner jeg ikke hvorfor?

                      Jeg er litt så at jeg tror alle kan dette da det blir dagligt diskutert på forumet
                      Det som blir diskutert i denne tråden er hvorvidt man trenger jordkabel mellom 2 batterier, noe jeg mener man ikke trenger da du ikke får noe bedre jording en det fremste batteriet har. Enig?

                      Og hvor tykk kabel trenger man for og få tilsvarene tverrsnitt som et helt chassi har? jeg gidder ikke og regne på det.
                      Enda et eksempel da:P

                      Hvorfor bruker ikke de som driver litt ekstremt i dbdrag chassiet istedet for 50mm2 kobber ledninger?

                      - skal bli prioritert lik mye som +

                      ooog dette varierer fra bil til bil! f.eks de som er limet gir jo overgangsmotstand som igjen gir spenningsfall og ikke minst varmegang
                      Last edited by moeN; 07-02-2010, 16:57.
                      Mvh
                      Andreas Moen Sæterbø
                      Golf mk2
                      Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                      Comment


                      • #12
                        Kansje fordi Ekstreme db drag biler har ekstremt høyt strømtrekk:P
                        Og da har det noe for seg ja, men 1500-5000w rms så mener jeg at det er bortkasta penger, selv om kabel er billigt.
                        Er jo bare og tenke logisk så skjønner man det.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stianuno View Post
                          Kansje fordi Ekstreme db drag biler har ekstremt høyt strømtrekk:P
                          Og da har det noe for seg ja, men 1500-5000w rms så mener jeg at det er bortkasta penger, selv om kabel er billigt.
                          Er jo bare og tenke logisk så skjønner man det.
                          eeeh ja?

                          Men igjen han spurte om den BESTE jordingen ! end of discussion
                          Mvh
                          Andreas Moen Sæterbø
                          Golf mk2
                          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                          Comment


                          • #14
                            Ja hvis man vil bruke mer penger, legge i mer tid og få det samme resultatet så er det beste løsningen ja.
                            Så fremst vi snakker vanlig bilstereo her

                            Comment


                            • #15
                              Tror jeg skal teste ut dette for deg jeg så skal du se at det er faktisk en forskjell selv med ''normalt'' oppsett
                              Mvh
                              Andreas Moen Sæterbø
                              Golf mk2
                              Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                              Comment

                              Working...
                              X