Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uling i anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uling i anlegg

    Heisann,

    Er ny på forumet og ønsker litt ekspertise hjelp av dere for å finne ut av noen ulyder jeg har i anlegget mitt.
    Tinger er at det er konstant uling i høytalerne mine hvis spiller er skrudd på. Dette gjelder også hvis motoren ikke går. Hvis jeg starter bilen følger ulingen turtallet på bilen.
    Jeg har lest i en annen tråd her at det kunne vært jordingen på spilleren, dette har jeg prøvd å løse ved å jorde spilleren direkte på batteriet. Hjalp ca 0 dette....

    Jeg kjøpte spilleren i desember av bilradiospes, og spilleren er en Boss BV9995 ( ligger er post fra en kompis sin side i venneslaturbo tråden, men fikk ikke noe svar)
    Det jeg lurer på er om det er kun spilleren det kan være noe galt med, eller om det er en mulighet at forsterkerne kan ha ødelagte innganger? Kjøpte forsterkerne BF7501 og BF0804, er sånn sett kun BF0804 som lager ulyder da Seas Frontsettet mitt og de 3 veis Pioneerene som sitter i "bakdørene" som uler.
    Ulydene følger som sagt gasspedalen, men hvis jeg setter volum over et visst hakk så overdøver jo musikken ulydene, men de lager fortsatt en slags knekkelyd hver gang jeg skrur av bilen, og ved lavt volum, "snakkevolum" er ulydene veldig irriterende og biter seg til hjernen.

    Har sendt en mail til bilradiospes, men er lite svar å få der, så prøver meg her i og med at jeg ikke bare kan kjøre opp til bilradiospes....

    Takknemmelig for svar!
    Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
    Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

  • #2
    Originally posted by username
    Er nok jordingen til forsterkerne som er problemet. Prøv med større tverrsnitt, eller kobber i stedet for aluminium om du bruker det.
    Ville ikke da forsterker gått i protection mode? Selv min BF7501 som krever mye strøm og god jordig holder seg helt stabil opp til høy last. Men skal prøve, sitter nå 4AWG kabel på jordingen.
    Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
    Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

    Comment


    • #3
      Har du prøvd og jordet signalkabelen ?
      Mvh
      Andreas Moen Sæterbø
      Golf mk2
      Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

      Comment


      • #4
        Originally posted by moeN View Post
        Har du prøvd og jordet signalkabelen ?
        Har lest at det kan hjelpe, men trenger en liten veileder for at jeg skal få det til, skjønner jo dynamikken i det, men ikke helt hvordan det skal kobles...
        Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
        Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

        Comment


        • #5
          legge en ledning på enden av signal kabelen og til jord f.eks
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

          Comment


          • #6
            Hvis du har en loddepenn tar du og pusser ned godset i ytterkappa på phonokabelen med litt sandpapir, trenger bare et lite punkt. også lodder du fast en kabelstump på denne igjen og jorder stumpen. og VOILA slutt på støy.. Gjorde selv dette i den forrige bilen min.
            Spiller: Pioneer p6600DVD
            Frontsett: Seas Lotus Performance
            Sub:Morel Elate Sw10

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nemoas View Post
              Hvis du har en loddepenn tar du og pusser ned godset i ytterkappa på phonokabelen med litt sandpapir, trenger bare et lite punkt. også lodder du fast en kabelstump på denne igjen og jorder stumpen. og VOILA slutt på støy.. Gjorde selv dette i den forrige bilen min.
              Ok, takk. Og dette må jeg gjøre på alle 4 signalkablene? har 2x left/right ( 2 RCA utganger)
              Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
              Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

              Comment


              • #8
                Det vet jeg ikke egentlig, men jeg gjorde det på mine i hvertfall:P
                Spiller: Pioneer p6600DVD
                Frontsett: Seas Lotus Performance
                Sub:Morel Elate Sw10

                Comment


                • #9
                  Dette skal vel ikke være nødvendig så lenge du gjør det riktig ifra første stund!
                  Mvh
                  Andreas Moen Sæterbø
                  Golf mk2
                  Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by moeN View Post
                    Dette skal vel ikke være nødvendig så lenge du gjør det riktig ifra første stund!
                    Mener du? at det ikke ville vært uling hvis jeg hadde gjort hva riktig fra første stund?
                    Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
                    Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg loddet og jorden RCA utgangene på spilleren, hjalp heller ikke noe....
                      Kan det være forsterkeren som er delvis defekt? eller vil litt dårlig kontakt (skal ikke ha det) på jordingen medføre så mye støy?
                      Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
                      Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

                      Comment


                      • #12
                        prøv og legge en ledning direkte ifra - på forsterker(e) til - på batteri !
                        Mvh
                        Andreas Moen Sæterbø
                        Golf mk2
                        Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by moeN View Post
                          prøv og legge en ledning direkte ifra - på forsterker(e) til - på batteri !
                          Dette blir gjort i morgen! Dreper den lyden snart, skikkelig hodepine lyd. Og har ikke fått demped bilen nok enda, så bare vibrerer hvis jeg skal overdøve lyden..
                          Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
                          Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

                          Comment


                          • #14
                            Ok! Begynner å bli lei nå....
                            Dette er gjort:

                            - Jorde RCA kablene, loddet på kabel som jeg koblet til batteri.
                            - Ny jordekabel til spiller, jordet spiller direkte på batteri.
                            - Lagt opp 35mm2 jordekabel fra batteri og til forsterkerne.

                            INGEN forbedring what so ever....
                            Tar gjerne imot tips, lyden dreper hjernecellene hvis jeg har på lavt volum. Husk, det er støv også selv om bilen ikke er i gang!

                            takkerfor hjelp!
                            Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
                            Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

                            Comment


                            • #15
                              Prøv en annen spiller
                              Mvh
                              Andreas Moen Sæterbø
                              Golf mk2
                              Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                              Comment

                              Working...
                              X