Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere ny cd piller i Peugeot 306, 97 mod.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere ny cd piller i Peugeot 306, 97 mod.

    Hei.

    Var å henta ny bil til fruen her omdagen, driver nå og skal montere cd spiller i denne.

    Spilleren er prøvemontert og testet.

    Problemet jeg nå har er at spilleren står på hele tiden, selv om tenningen er skrudd av. Bilen har standard ISO tilkoblinger. Jeg ønsker at spilleren skal skru seg av når tenningen skrus av.

    Er det noen her inne som aner hva jeg kan gjøre med dette? Mulig det bare er å bytte om noen ledinger el lign?

    Mvh
    Burley
    Kristian Bjørke 1988.
    Ford Focus TDCI 2008

  • #2
    Prøv å bytt om rød og gul ledning. Gul er konstantstrøm mens rød er tenningsstrøm.

    Sjekk evt med et multimeter for å være sikker
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Takk for svar.

      Har prøvd det. Det hjalp ikke stort, spilleren står på hele tiden.

      Var en kjapp tur ute i bilen nå og målte, det er spenning på begge lednigene selv om bilen er avslått. Når jeg tenker etter så var spilleren som satt i bilen slik at du måtte skru den av selv hver gang. Var slik patent med et "skruhjul" vri til høyre og spilleren slår seg på - høyere volum, vri til venstre lavere volum - spilleren slår seg av.

      Det jeg tenkte var på om jeg kunne stjele strøm fra et eller annet i bilen som slo seg på når bilen startet, men veit ikke heilt hva

      Skal prøve og måle alle ledningene som går fra bilen inn i bilens ISO kontakt imorgen og hvilke spenninger som ligger hvor. Kanskje det er så enkelt som å bytte plass på noen ledninger

      Burley.
      Last edited by Burley; 25-01-2010, 02:06.
      Kristian Bjørke 1988.
      Ford Focus TDCI 2008

      Comment


      • #4
        Fikk ordnet problemet i dag. Tok bare og koblet meg på sigarett tenneren
        Kristian Bjørke 1988.
        Ford Focus TDCI 2008

        Comment

        Working...
        X