Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig/lavt sub signal fra Alpine 9887R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlig/lavt sub signal fra Alpine 9887R

    Har endelig begynt å fått litt lyd i bilen, men sliter med at signalet til sub utgangen på spilleren er mye lavere enn front og rear.
    Morel midbassene mine som får 130 watt hver, overdøver de to Hertz Ml 2500 som får 1400 watt i 2 ohm.
    Må skru opp bassboosten på spilleren på fullt for at subbene skal spille i nærheten av like høyt som frontsettet
    Har prøvd å bytte forsterkere og signalkabler men resultatet er det samme. Har sjekket + og - på subbene, så disse spiller i fase. Har prøvd å kjøre subbene på rear, og da spiller det greit.

    Spilleren er så og si ubrukt , er første gangen det har blitt koblet opp signal til forsterkere.
    Så det jeg lurer på er om det er sub utgangen som kødder med meg, eller om det er jeg som har gjort noe galt?

  • #2
    kom bort på sporten så ska i sjekke d i
    Mvh Werner Harstad

    Comment


    • #3
      fått fikset problemet? jeg vet ikke hvordan det er med nyere alpine spillere men på min 9855r så kan man justere volumet på front, rear og subb gjennom crossover instillingene så du kan sjekke om subben er stilt mye lavere enn resten eller justere til du blir fornøyd med lyden.
      Mvh Thor Helge N. Rønning
      Alfa Romeo 156 1.8 TS
      Citroen Xantia Racerbil
      Alpine Ground Zero Focal

      Comment


      • #4
        Originally posted by Twin MacSpark View Post
        fått fikset problemet? jeg vet ikke hvordan det er med nyere alpine spillere men på min 9855r så kan man justere volumet på front, rear og subb gjennom crossover instillingene så du kan sjekke om subben er stilt mye lavere enn resten eller justere til du blir fornøyd med lyden.
        Har ikke funnet ut noe mer nei
        Subbene ble tatt ut av bilen for opptining, så berniebp87 skal ta en titt på saken når alt er på plass igjen.

        Har prøvd å justere nivået på crossover instillingene. Men får kun til å dempe signalene ved hjelp av dette. Jeg er ikke så gira på å dempe nivået max på alt utenom subbene,for å få normalt volum på de.

        Synes det er rart at når nivåene står nullstilt så er subsignalet ca halvparten så høyt som front og rear signalet.

        Har også prøvd å justert gain på forsterkeren, men må skru den farlig høyt for at det skal hjelpe. Enda da spiller det for lavt.

        Comment

        Working...
        X