Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rifter i DY9812

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rifter i DY9812

    Jeg kjøpte en DY9812 i romjulen, og den har nå begynt å sprekke, dvs det kommer rifter som blir til hull i kanten der skumbølgen er.
    Er dette en feil på elementet jeg har fått, eller hva skyldes dette. Elementet blir kjørt på en DY7501 i 4ohm, så skal ikke bli belastet for tungt, og jeg har vært forsiktig med lyden nå som det spilles inn. Det sitter i bruksbilen og det blir da mye radio og lignende så kan ikke tenke meg det har fått kjørt seg for hardt

  • #2
    Jeg kjørte rundt 2200W RMS på DY9815 da jeg hadde det for lenge siden og funket fint det. Bare passe på å ikke bunne spolen, men fikk aldri rifter eller noe som helst, så det er nok er produksjonsfeil om jeg skal gjette
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Det er liksom i toppen av elementet det har kommet 2 rifter som går gjennom hele skummet. Kan virke som elementet jeg fikk har en svakhet akkurat der i toppen. Trykket har jo blitt redusert en hel del, men elementet spiller fortsatt bra...
      Har sendt en mail til dynabel om dette, og håper på svar.

      Comment


      • #4
        dette høres ut som en reklamasjonssak. Tipper du blir bedt om å sende tilbake subben jeg.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jobbe88 View Post
          dette høres ut som en reklamasjonssak. Tipper du blir bedt om å sende tilbake subben jeg.
          Jupp, gutta hos dynabel var veldig hjelpsomme, kjørte opp og byttet elementet, var visst noe feil med limet mellom membran og skumbølge som gjorde skumbølgen for stiv, og sprakk av det.

          Comment


          • #6
            Du sendte oss en mail, og sa du hadde kjøpt disse hos oss og at det var noe galt med de. Vi hadde litt problemer med å få det til å gå opp, siden vi aldri har solgt Dynabel Men veldig fint at dette løste seg
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              Du sendte oss en mail, og sa du hadde kjøpt disse hos oss og at det var noe galt med de. Vi hadde litt problemer med å få det til å gå opp, siden vi aldri har solgt Dynabel Men veldig fint at dette løste seg
              Da må jeg beklage, var kanskje litt sent på kvelden eller noe, For jeg ringte dynabel dagen etter fordi jeg ikke fikk noe svar på mail. Så skjønnner jo hvorfor det nå :P

              Comment

              Working...
              X