Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modifisering av radio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modifisering av radio?

    Har en Clarion DRZ-9255, og har den siste tiden funnet ut at radio er greit å ha.
    Denne har altså amerikansk radiodel.

    Noen som vet om det er mulig å modifisere den litt? Det finnes en HX-D2 modell som er lik min, men med europeisk radio.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    njaaa.... detter er en sofware problem egentlig da en modern tuner kretsløsning -enkelt forklart- bruker såkalt PL teknikk og dette innebærer en digital bit generator der antal bit blir konvertert til en referanse spenning dette ref spenning blir påtrykkt et "mirakel komponent" Varicap. Dette Varicap endrer kapasitansen til tunningsfrekvens på de forkjellige avstemnte filtre... så detter er en vanskelig jobb om du ikke har komplett service manual over tuner delen -men det fungere noenlunde stabil men en del skurring og litt vandring å sette en motstand av riktig verdi i serie med varicapen....
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Jeg har søkt på nett, men klarer ikke finne service manual til spilleren nei.
      Det hadde jo vært genialt om clarion kunne gitt meg manual over tuner delen på både drz9255 og hx-d2 (siste har europeisk radio). Sjansen for at de vil det er nok veldig liten dog...

      Akkurat å legge til en motstand i serie med varicap'n skulle jeg klart, men å tippe seg frem til verdien blir jo litt som å spille lotto.

      Hmm... Kanskje jeg bare skal kjøpe en ekstern 1-din radiodel. noen som vet om det finnes i det hele tatt?
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        vet ikke hvordan det er med ekstern fm mottaker men vet det finnes eksterne dab mottakere til cd-spillere i bil men da trur jeg du må ha aux inngang på spilleren.
        Mvh Thor Helge N. Rønning
        Alfa Romeo 156 1.8 TS
        Citroen Xantia Racerbil
        Alpine Ground Zero Focal

        Comment

        Working...
        X