Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subben spiller lavt når bilen har stått å blitt kaldt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subben spiller lavt når bilen har stått å blitt kaldt

    Heisann

    Har problemer med at subben fryser fast
    Kan det hjelpe å legge den inn?
    Last edited by Andy89; 09-01-2010, 14:05. Reason: fant ut hva som hadde skjedd
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

  • #2
    Jeg fikk varmet låsen på bagasjerummet og fant ut det var subben som var fryst fast...
    Kan det hjelpe å legge den inn?
    om det kan være noe mulig kondens tenker jeg på.
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

    Comment


    • #3
      ja den vil vel tine da, eller?

      Comment


      • #4
        den tiner bare jeg fyrer litt watt på den også, men tenkte på at det er jo lite vits vist den bare fryser fast så fort den kommer ut i bilen igjen :P
        Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

        Comment


        • #5
          vist det er bare meg som sliter med dette tror jeg at jeg bør vurdere det
          var 26- i natt
          Jeg klarte lissom ikke å trykke inn subben
          Last edited by Andy89; 09-01-2010, 14:51.
          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

          Comment


          • #6
            hehe, såpass. en lengre tørkeperiode for bil og sub i oppvarmet garasje hjelper.. er det mye kondens i bilen vil avtint sub kun hjelpe en stund. blir bagasjelokket åpnet ofte?
            | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

            Comment


            • #7
              Nei det blir ikke åpnet ofte, sliter ikke noe serlig med kondens heller.
              Men bilen har stått i 2 uker fordi vifta til varmeapparatet svikta, så regner med at kondensen må ha kommet inn da i tilfellet.
              frontruta var tillogmed is på innsiden av.
              Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

              Comment


              • #8
                Da er det en god sjanse for at avtining hjelper.
                F.eks. et par dager inne.
                | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

                Comment


                • #9
                  Da er subben inni hus, det tok ikke mange minuttene før den var fullt bevegelig, så nå må den bare stå litt
                  Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                  Comment


                  • #10
                    Sett en vifteovn til å blåse lett på den. Burde få fart i sakene og få tørket den skikkelig.

                    Men sliter du med fuktighet i bilen fra før av eller? Dugg på ruter e.t.c.? Kunne i såfall vært greit å fått fiksa det.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Holde pusten kansje
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #12
                        Du vet når det er så kalt, så legger det seg et rim lag på spolen og magneten. forsåvit inni og utenpå forsterkeren.
                        Oppheng, gummi og plastikk blir stivt og steinhart... Det blir kondens av slikt, det er ikke skapt av kondens

                        Samme skjer inni bensin og dieseltank, har du lite drivstoff så rimer tanken innvendig og dette tiner når du kjører.
                        Er et helvette med denne kulden!

                        Så det er nokk lurt og la det tørke godt

                        Comment


                        • #13
                          i ditt tilfelle andy, så tror jeg at du har fåt allrede en større mengde kondens som samler seg i bunnen ag spole gappet om elementeen ikke har menbranen pekkende nedover eller lignende

                          derfor: når du tar med de inn vend elementene nedover slik at eventuele "store mengder" med smeltet is kan renne ut av spole/magnet gappet og når den beveger seg lett bruk gjerne en hårfønner og blås i spideren som er av stoff som regel -da den kan absorvere vann/vesker. Bare husk å ta høyde for menbraner av plast/poly
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                          Comment


                          • #14
                            Hadde samme problemet som TS, med en MTX 7500.
                            Hjalp etter noen minutter med varme i bilen og litt guffing på volumet :P

                            Men fikk ikke det problemet med mine Alpine Type-R.
                            Regner med det er gummikanten på MTX'n som er problemet.

                            Comment


                            • #15
                              Subben stod inne i 2 timer så ut igjen, siden har den funka feilfritt
                              Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                              Comment

                              Working...
                              X