Announcement

Collapse
No announcement yet.

borschmann forsterker i protection når man spiller høyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • borschmann forsterker i protection når man spiller høyt

    Hei, har satt inn en jbl 2x12" subwoofer med en borchmann forsterker i en bil. Alt funker tilsynelatende fint, man kan spille ganske høyt, men spiller man "for høyt" så kommer det ikke en lyd ut av basskassa lenger bare bilens vanlige høytalere og forsterkeren lyser i en lampe der det står PROTECTION. Ingen sikringer som går, hvis man setter volumet ned og bare slår cd spillern av og på igjen så funker det igjen.

    Hva kan dette komme av?

  • #2
    Sannsynligvis får forsterkeren for lite strøm. Du har for tynne kabler, batteriet er dårlig, etc :-)

    Comment


    • #3
      eller du har for dårlig jording
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #4
        Målte spenningen inn på den med multimeter med motoren av, den var 12,5V før bassen begynte å spille, og datt til 11,5V når bassen dunker, men da jeg gjorde målingen gikk den ikke i protection heller da.. det er satt på en kondensator som jeg tror er på 250mF. Kablen er awg 8, på forsterkeren står det borchmann 300W.

        Batteriet er muligens ikke helt tipp topp da det har verdt tappet.

        Comment


        • #5
          Vel, normalt skal det vise i underkant av 14 volt når bilen er i gang, om du noen gang er under 12 volt, så er det bare å finne seg et nytt batteri :-)

          Comment


          • #6
            Originally posted by simso View Post
            eller du har for dårlig jording
            Jordinga er henta fra metallplata under hattehylla som er en del av "karosseriet" på vectraen, jeg borra et hull, pussa meg mellom både lakken og rustbeskyttelsen med sandpapis og brukte skrue med muter og skive til å skru fast kabelskoen som jeg stramma godt så man skulle tro den holdt egnetlig..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Robin View Post
              Jordinga er henta fra metallplata under hattehylla som er en del av "karosseriet" på vectraen, jeg borra et hull, pussa meg mellom både lakken og rustbeskyttelsen med sandpapis og brukte skrue med muter og skive til å skru fast kabelskoen som jeg stramma godt så man skulle tro den holdt egnetlig..
              hvordan er det med spenninga forran på bateriet når du spiller på samme volum?
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • #8
                Hvor masse ohm tåler forsterkeren å lastes med og hvor masse ohm har du koblet subbene i?
                Kom gjerne med linker til hva du har og hvordan du har koblet dette
                Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by simso View Post
                  hvordan er det med spenninga forran på bateriet når du spiller på samme volum?
                  Det skal jeg prøve å få målt, snakka med han som eier bilen jeg satte dette i nå, og den har vist aldri gått i protection når motoren ikke går, selv med samme sang og høyere volum, enn det den kutta på med motoren i gang...

                  Her er basskassa:
                  http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                  Forsterkeren:
                  Borschmann PCH-2235SX

                  Kabel:
                  AWG 8

                  Kondensator:
                  Tror den er 250mF

                  Comment


                  • #10
                    Denne forsterkeren?
                    http://www.tradera.com/Bilslutsteg-B...tion_102380506
                    var ikke så mye info å finne, meste på japansk

                    Har du brokoblet denne?

                    Om du har det kan du prøve å koble kun en kanal.

                    Har aldrig vært borti at forsterkeren kutter før spilleren, alltid spilleren som kutter først. (ved for lite strøm)
                    Nå vet ikke jeg hvordan dette er med nye forsterkere da...
                    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Robin View Post
                      Det skal jeg prøve å få målt, snakka med han som eier bilen jeg satte dette i nå, og den har vist aldri gått i protection når motoren ikke går, selv med samme sang og høyere volum, enn det den kutta på med motoren i gang...

                      Her er basskassa:
                      http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                      Forsterkeren:
                      Borschmann PCH-2235SX

                      Kabel:
                      AWG 8

                      Kondensator:
                      Tror den er 250mF
                      La meg gjette, det var sommer og ikke 15 minusgrader ute den gangen du kunne spille samme sang høyere?

                      Trodde forresten det var fremme med batteriet du hadde målt spenningsfallet..

                      Comment


                      • #12
                        Spenningsfallet målte jeg på inngangen av forsterkeren, glemte å skrive det.
                        Mener den er brokoblet sånn den er nå.

                        Da jeg målte spenningen uten motoren i gang var det i en garasje ca 1 pluss grad der, og når den kutta med motoren i gang var det ute da -10 grader eller noe rundt der..

                        Skal prøve å få målt litt mer.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Andy89 View Post
                          Denne forsterkeren?
                          http://www.tradera.com/Bilslutsteg-B...tion_102380506
                          var ikke så mye info å finne, meste på japansk

                          Har du brokoblet denne?

                          Om du har det kan du prøve å koble kun en kanal.

                          Har aldrig vært borti at forsterkeren kutter før spilleren, alltid spilleren som kutter først. (ved for lite strøm)
                          Nå vet ikke jeg hvordan dette er med nye forsterkere da...
                          Ja ser ut som det er den forsterkeren ja. Fant ikke så mye info om den selv når jeg søkte.. Mangler manualen til den også..

                          Comment


                          • #14
                            Batteriet er nå bytta og den har vist ikke kutta etter det, og det er -20 her nå.

                            Comment

                            Working...
                            X