Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med bassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lysene i forsterkere får ofte strøm fra kun remote og jording. Så selv om det lyser kan det hende at forsterkeren ikke får strøm fra plusskabelen. Men forsterkeren vil ofte uansett lyse grønt slik at alt ser ut til å virke, men så lenge plusskabelen ikke er i, eller om en sikring har røket e.l. vil det naturligvis ikke spille.

    Så jeg tipper at forsterkeren får jord og strøm fra remote til å lyse opp diodene, men den får ikke strøm fra plusskabelen, enten pga brudd, sikring, dårlig kontakt ved batteripolen eller lignende. Sjekk at den får strøm fra plusskabelen hvertfall. Skjer det fortsatt ikke noe kan det være at forsterkeren ikke får signal, eller at den er tatt kvelden rett og slett.

    Si ifra når du finner ut noe da
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #17
      jeg fikk samme problemet med monoblokka mi en gang da jeg kjørte over en hartsdump, jeg fant straks fram voltmeter og målte, fant ut at på min monoblokk måtte ha 12v inn pluss remote for å slå seg på, så koblet jeg av basserne og målte 2ohm der, akk som det skulle være. og jeg fant ingen feil. så reiste på installbay, plukka ut forsterken og kobla den opp et annet sted, ingen virkning på lyden. måtte sende denne på reperasjon for det hadde løsna en komponent inne i forsterkeren

      dette var en hertz ep 1d
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment

      Working...
      X