Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker/Basskasse-problem. Lyden Vrenger seg(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker/Basskasse-problem. Lyden Vrenger seg(?)

    Hei, har hatt dette anlegget i bilen http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=...436&id=&vn=736 For noen uker tilbake skjedde det ett eller annet. Men jeg vet ikke hva, lyden i basskassa vrenger seg, høres ut som en slags boblete lyd.

    Jeg har prøvd å bytte kabler, sikringer, i tillegg til remote-kabel. Ingen ting har hjulpet og bassen er fortsatt det samme, "boblete, vrengende" lyd. Kan det være forsterker som er gåen, eller er basskassa sprengt (noe jeg tviler på ettersom ingen sikring har gått, hverken ved batteri, eller på forsterker).

    - om noen har noen tips om hva som kan være problemet, så hadde dette vært til stor hjelp for meg.

    På forhånd takk for hjelp

  • #2
    Så et subwoofer-element er ikke sprengt med mindre det ryker ei sikring et sted i systemet?
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Høres ut som om forsterkeren kan ha røket... Har hatt en forsterker som låt slik - det var en BOSS. Byttet utgangstransistorer, men det varte ikke så lenge før det røk igjen, så i mitt tilfelle var det nok noe annet som hadde røket også (eller at jeg lastet den alt for lavt, husker ikke).

      Men sjekk for dårlig jording, evt. underdimensjonert forsterker i forhold til (mis)bruken den har blitt utsatt for?

      Prøv subwooferen på de to andre kanalene som driver 6x9 eller whatnot, og hør om det er samme lyd. Om det er samme lyd da, er nok subwoofer'n kaputt...

      Comment


      • #4
        Originally posted by r3mark View Post
        Så et subwoofer-element er ikke sprengt med mindre det ryker ei sikring et sted i systemet?

        Sikringene var mest siktet til forsterkeren, subben kan være sprengt selv om ingen sikringer har røket. Skrev litt feil rekkefølge

        Comment


        • #5
          Originally posted by Miniboom View Post
          Høres ut som om forsterkeren kan ha røket... Har hatt en forsterker som låt slik - det var en BOSS. Byttet utgangstransistorer, men det varte ikke så lenge før det røk igjen, så i mitt tilfelle var det nok noe annet som hadde røket også (eller at jeg lastet den alt for lavt, husker ikke).

          Men sjekk for dårlig jording, evt. underdimensjonert forsterker i forhold til (mis)bruken den har blitt utsatt for?

          Prøv subwooferen på de to andre kanalene som driver 6x9 eller whatnot, og hør om det er samme lyd. Om det er samme lyd da, er nok subwoofer'n kaputt...

          Takk for svar, skal prøve ut dette

          Comment

          Working...
          X