Announcement

Collapse
No announcement yet.

bytte av cd spiller i Honda Cr-V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bytte av cd spiller i Honda Cr-V

    Hallo!

    Har prøvd å bytte cd spiller i bilen uten hell.....
    har byttet fra orginal (a-modell) radio cd spiller til en Alpine navi (g modell) bb714ph. Når jeg skrur på tenninga etter å ha gjort dette skjer det ikke noe. Bluetooth kontrollen lyser, men det skjer ikke noe på selve spilleren. Har også prøvd å koble utenom bluetooth uten resultat. Setter jeg i den orginale spilleren virker den helt fint. Det jeg lurer på er om jeg trenger en booster eller lignende til denne spilleren? Det er flere kontakter på spilleren som jeg ikke har noen ledninger å putte inn i, kjøpt spilleren brukt av en hogger over internett så det er mulig jeg ikke har fått alt jeg trenger, men ifølge hoggern var det ikke flere kabler i delebilen.
    Hadde vært gøy å fått denne spillern til å virke så jeg er meget takknemlig for tips og triks!

  • #2
    Sjekk hvor stor sikringen på spilleren er.
    Sjekk deretter hvor stor sikring som satt i den gamle spilleren. (den i spilleren du har nå er sikkert større)
    Så finner du sikringen som går på kursen til cd-spilleren og bytter ut den med en som er like mye større som den sikringen i den nye spilleren i forhold til den gamle.

    Se også evt om det sitter en ekstra sikring på strømledningen til spilleren noe sted, og bytt i så fall også denne ut med en større

    Håper det kan hjelpe..
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

    Comment


    • #3
      Takk for svar.
      får ikke sjekka om det hjelper pga at bilen er på ferie...
      men hvis sikringa er for liten, skulle den vel ryke? eller?
      for når jeg setter i den orginale spilleren igjen så virker jo den.. er
      jo ikke ryki noen sikring.

      Comment


      • #4
        Nei, er bare at det går for lite strøm gjennom sikringen.
        Jeg hadde for liten sikring til forsterkeren min på strømkabelen, og da spilte den kun på lavt volum før den begynte å skurre og kutta, men når jeg fikk satt i stor nok sikring så funker den som den skal
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

        Comment


        • #5
          Originally posted by Custom View Post
          Nei, er bare at det går for lite strøm gjennom sikringen.
          Jeg hadde for liten sikring til forsterkeren min på strømkabelen, og da spilte den kun på lavt volum før den begynte å skurre og kutta, men når jeg fikk satt i stor nok sikring så funker den som den skal
          Går for lite strøm gjennom sikringen? Tror nok heller at det var en annen feil ute å gikk, noe som heter dårlig kontakt.

          Comment


          • #6
            hallo

            er du sikker på at du har koblet på både ledningen som skal han konstant + strøm og det som skal få når tenningen er på?

            for hvis bare den som skal han konstant (gul kable mener jeg å huske) vi det bare lys så vidt og du får antagelig ikke skrudd den på.
            det er en rød kabel som også må han spenning for at spillerne skal skru seg på


            mvh

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nils View Post
              Går for lite strøm gjennom sikringen? Tror nok heller at det var en annen feil ute å gikk, noe som heter dårlig kontakt.
              Alle kablene mine er helt nye og det er lagt opp "perfekt" med kabel sko, og alle koblinger er gjort helt flott, ladet batteriet over natta, men da jeg bytte sikringa ble det i orden. Så merkelig om dette kun hjelper for meg?
              Veit forklaringen min virka dum, men det virka nå i praksis.
              Mvh Julian Sommer
              Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

              Comment

              Working...
              X