Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har forsterkeren min fryst i hjel..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har forsterkeren min fryst i hjel..?

    Hei. Som noen vet, har jeg en Power Aqoustics OV2-300 forsterker til å drive frontsettet mitt.
    Kom ut i bilen i går og skulle høre på litt musikk, og da lyste det bare rødt i protection-lampa

    Bilen har vært lukket og ikke fuktig inni, men veldig veldig kald (stakar) da den har stått i noen
    uker med ei gåen foring. Fortserkeren funka helt fint sist jeg prøvde den, for ca to-tre uker siden.

    Bassforsterkeren i bagasjen funker fortsatt og jeg har sjekka jording, sikringer og ledninger.

    Hva kan gjøres? Har den fryst i hjel og bare trengs og gjennopplives med litt varme i kupeen?
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

  • #2
    ja, burde holde det men det er faktisk kondensen som gir mange forkjellige feil -ikke isingen i seg selv derfor er det en fordel å montere forsterkerne der det ikke blir konstant fuktighet
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Originally posted by matador View Post
      ja, burde holde det men det er faktisk kondensen som gir mange forkjellige feil -ikke isingen i seg selv derfor er det en fordel å montere forsterkerne der det ikke blir konstant fuktighet
      Tusen takk. Håper bare den ikke er helt ødelagt... Har den i hattehylle, da jeg trodde det var en av de tryggeste plassene å ha en forsterker Men blir uansett flyttet til et godt isolert bagasjerom når jeg blir ferdig med prosjektet mitt Takk for hjelpa!
      Mvh Julian Sommer
      Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

      Comment


      • #4
        Jeg har opplevd at forsterkeren har skrudd seg på,men ikke begynt å "lage lyd" før den har fått litt driftstemp.
        Hadde ikke Protect-lys på denne dah.
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Hei, sorry folkens, men ser ut til at det bare var for lite strøm på bilen til å drive den, etter den hadde stått såpass lenge. Når jeg skrudde ned volumet helt på spilleren, da funka den
          MEN, jeg det holdt ikke med signalstrømmen, jeg måtte ta ledning mellom B+ og rem for at den skulle slå seg på.

          Fortsatt bare fordi bilen har lite strøm?
          Last edited by Custom; 30-11-2009, 13:34.
          Mvh Julian Sommer
          Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

          Comment

          Working...
          X