Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Kenwoodspiller gir strøm fra chassiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Kenwoodspiller gir strøm fra chassiet

    Er det normalt at en spiller kan kunne gi strøm ut fra spillerchassiet?

    I det jeg skal sette en spiller på plass kutter den musikken om den står på. Når topp og bunn av spiller treffer ramma som står i dashen, så kommer det en veldig liten gnist, og lyden forsvinner. Om jeg trekke spilleren ut igjen, så kommer lyden tilbake igjen.
    Dette gjelder kun høyre side vell og merke. Om jeg lar det venstre bakre hjørne gå inn i ramma, skjer det ingenting og den spiller som normalt. Veldig snodig dette her.

    Remote og alt inntakt.
    Det er ingenting fra bilen som leder strøm til ramma som sitter i dashen. Har tatt ut denne, og det er kun plast rundt festeramma man fører spilleren inn i.

    Hva bør jeg gjøre??
    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

  • #2
    Det er bare lyden som blir borte når dette skjer? Skrur den seg av? sikringer intakt?

    Om det er lyden som bare blir borte er det heller at den slår over på mute. Det er en ledning som er gul med sort strek på som er mute ledningen. Kommer denne i kontakt med chassis når du setter inn spillern?

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
      Det er bare lyden som blir borte når dette skjer? Skrur den seg av? sikringer intakt?

      Om det er lyden som bare blir borte er det heller at den slår over på mute. Det er en ledning som er gul med sort strek på som er mute ledningen. Kommer denne i kontakt med chassis når du setter inn spillern?
      Kun lyden som forsvinner. Spiller fortsatt på, sikring inntakt.
      Muten er ikke tilkoblet, den har tape med muteemblemet over seg fra fabrikk.
      Om jeg tar mutekabeenl mot chassiet, så skjer er det heller ingen forskjell.

      Det er kun chassiet mot spillerfestet som lager gnist, og at lyden kutter.
      Mine tanker går mot at det er en produksjonsfeil som gjør at den "lekker" strøm bak på høyre siden.
      Sidevegg av chassiet eller noe slikt.
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

      Comment


      • #4
        Siste nye hos Kenwood dette!
        Neida, det skal nok ikke være sånn, ta kontakt med forhandler og lever inn rakkelet og få ny!
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Hadde det vært strøm i chassiet så hadde det jo vært en direkte kortslutning, og da hadde evnt sikringen røket.
          Men det kan jo selvfølgelig være at det er en feil på spiller'n.
          Prøvd en annen spiller i samme bil?

          Comment


          • #6
            Kenwood. Knurr.

            Men du er sikker på at det ikke er en plusskabel som er kortsluttet inntil metallet i dashen der? Målt med multimeter mellom ramma og jord? Det er det enkleste for å finne ut hvor spenningen (og feilen) ligger hen.

            Comment


            • #7
              Takk for svar. Skal sjekke!
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment

              Working...
              X