Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasseforslag Soundsplinter RL-P18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dritsmart, egentlig!

    Jeg tror jeg skal lage et Kicker-Barskap.

    Vil kanskje klirre litt, though. Får pakke inn alle flaskene i sånn gummidings de har på polet. Og så blir drinken alltid ferdig "shaken, not stirred"!

    Comment


    • #17
      Så kort oppsummert så er der ikke så mange som har erfaring med forskjellige kasser til RL-p 18?

      Comment


      • #18
        Hey, det er kult og få litt sarkasme tilbake når man bare slenger inn en liten idè, som forøvrig ikke er min, men Gene Cerwinzky sin. Hey, kill the message bringer...

        Hva med og bare bruke litt av den idèen? Lage en "hjørnesub". Altså samme form, men ikke kalle det for et kaffe bord, heller en hjørnesub.....

        EDIT: Baldrick, ser slikt ut ja. Soundsplinter er ikke et merke som har "tatt av" i norge som andre merker. Er for noen nisje produkter siden kun et lite antall har samme greia i norge. Om vi for en gang skyld (god forbit!) generaliserer 18"ere, og spørr om idèer til utforming (om det er utformingen du er ute etter da) til en 18" til hjemmekino bruk. Åsså får du Dag til og regne ut størrelsen på kassa osv om du ikke allerede har det.
        Last edited by GENEXXA; 12-11-2009, 22:46.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #19
          Hehe, CV ideen er tøff den, om jeg ikke husker feil lagde JBL også noe lignende greier for 50 år siden, på den tiden da det virkelig var håndverksarbeid å lage kasser! Og det var ikke ment som noe mot noen, men uansett før jeg velger design må jeg vite om jeg skal ha 100 liter trykkammer eller 600 liter bassrefleks, det vil ha litt å si for design

          Comment


          • #20
            Originally posted by baldrick View Post
            Så kort oppsummert så er der ikke så mange som har erfaring med forskjellige kasser til RL-p 18?
            Sleng opp en link til noe data så kan jeg kjøre en simulering på de.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #21
              Data finner man her så flott om du leker deg litt Dag!

              De fleste som bruker dem hjemme bruker gigantiske kasser på de tunet til 16-17hz, men det hadde ikke gjort meg noe å havnet på noe helt annet Er veldig lysten på mindre og lukkede kasser og heller fyre på med endel EQ i bunn

              Comment


              • #22
                Originally posted by GENEXXA View Post
                Hva med og lage en replica av Cerwin Vega's "Stroker kaffebord"?

                http://modellarkiv.blogspot.com/2008...rwin-vega.html
                Hehe, kan lage mye rart om man bruker fantasien ja
                Men tvilsomt at de brukte stroker på 50-tallet
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Hehe, kan lage mye rart om man bruker fantasien ja
                  Men tvilsomt at de brukte stroker på 50-tallet
                  Strokeren ble først introdusert i 1970 så tviler på det ja

                  Comment


                  • #24
                    Trodde jeg hadde lest at det var stroker 18" som sto i den. Men da har endten jeg husket feil, eller kilden jeg leste det av vært helt på jordet.

                    Har selv lyst og bygge meg en Dodecasub. Men har verken tid eller råd til det med det første. Vil også tru at det er en jobb for de mer erfarne også. Men om jeg skal bygge meg hjemmekino sub selv noen gang og skal legge penger ned i det, vil jeg tro jeg hadde gått for Dodecasub. Tøft design (men sikkert ikke plasseringsvenlig).
                    Om du lurer på hva jeg snakker i, her er link til en: http://www.edesignaudio.com/product_...roducts_id=607
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #25
                      Solgte jo nylig mine 2 18" Elemental Designs til fordel for Soundsplinterne Jeg ble desverre ikke så veldig imponert over eD, men det er sikkert bare jeg som er vanskelig/kresen... Jeg angrer ihvertfall ikke ett sekund da Soundsplinterne spiller betraktelig bedre, mye mer min smak. De står nå i ca 200 liters lukkede kasser og det fungerer bra det, med EQ så spiller det rimelig flatt ned til 16hz bortsett fra en heftig peak på 30hz, forstår ikke helt hvorfor ikke EQen klarer å ta knekke på den, det gjorde den før

                      Comment


                      • #26
                        Er litt spent på simuleringen av denne sub'en selv, da jeg har en slik en liggende i kjelleren..
                        Sture Vedal

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by chin View Post
                          Er litt spent på simuleringen av denne sub'en selv, da jeg har en slik en liggende i kjelleren..
                          hmm,derfor du kjøpte den av meg ja, for å så legge den ned i kjelleren

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by baldrick View Post
                            Så kort oppsummert så er der ikke så mange som har erfaring med forskjellige kasser til RL-p 18?
                            En kompis hadde en i 100 liter lukket, og det spilte visst bra i bilen hans.

                            Jeg ville hatt så stor kasse som mulig, og tunet til 20-25 hz (enten det er inne eller i bil).

                            Men BeemerZ1 her på forumet har/hadde vel 4 stk RL-p15 i hjemmekinoen sin, mulig han kan tipse deg angående tuning for hjemmekino.

                            Jeg skjønner likevel ikke helt problemet med hva du skal velge. Du skriver at de fleste bruker gigantiske kasser tunet til 16-17hz. Det er jo en grunn til det. Det er moro! Hehe. Jeg foreslo en litt mindre kasse og litt høyere tuning, for å få litt bedre ytelse i 20-30hz-området (er vel sjelden du bruker <20hz).

                            Samtidig skriver du at du ønsker lukket kasse. Da bygger du jo bare lukket kasse da, og bruker EQ. Elementene har jo nesten 30mm XMAX, de flytter nok en god del luft der også.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by halseth View Post
                              hmm,derfor du kjøpte den av meg ja, for å så legge den ned i kjelleren
                              TigerWhos gamle, eller?

                              Lurer på hvorfor alle de festeste subwooferne bare bytter eiere og aldri blir brukt. Var sånn med XXX-12-subwoofer'n jeg kjøpte for litt siden og.

                              Det er jo kickass subwoofere, se å få dem ut i bilene eller i hjemmekinoene deres! :P

                              Comment


                              • #30
                                ja,trur det var han som hadde den før meg.. Hadde vell den knapt en måned jeg, vart litt mye i en liten nissan almera :P

                                Comment

                                Working...
                                X