Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rf t1 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bassoflove
    replied
    Uten at jeg ska være påståelig,såg det ut som den kassa di var i minste laget. jeg ville ha hatt et sånt element i ei kasse som var 60 liter og 2x4tom aeroporter.Din kasse såg ut til å være rundt 40 liter? og minus antall liter det elementet er.
    Du kan jo prøve å snu elementet,sånn at magneten vender utover. Men jeg tviler på om du vil oppleve så veldig stor forskjell.

    Bol

    Leave a comment:


  • Thk
    replied
    Elementet står vendt bakover,
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Bassoflove
    replied
    Originally posted by Thk View Post
    Begge spolene var i orden, ble mye dårligere når jeg tok av den ene.
    Er sedan, er åpent hele veien så skal være greit å få bassen fram.
    Er en ferdig bass refleks kasse, veldig stygg lyd når jeg åpner bagasje rommet, hører liksom at lufta går ut å høres ut som den vrenger, og man hører ikke noe bass i det hele tatt når man står rett ved siden av når det er åpent, noe som er veldig kjedelig når man ska vise frem anlegget :P

    Har kjøper på T1 suben nå, siden jeg ikke er fornøyd, mulig det er noe galt men vil uansett ha noe litt større.

    Håper dere kan hjelpe meg med valg av element/er.

    elementet bør passe med:

    Helix dark blue 1000.2 forsterker
    http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=4052
    og RFC2D Kondensator.

    Lurer også på hvorfor lysene fremdeles blinker noe ekstremt selv etter montering av kondensator.
    Hvor står kassa hen i kofferten dah? Og elementet spiller hvor?
    Tror du bør prøve å sette elementet vendt bakover og kassa langt bak i kofferten. Gjerne inn mot et hjørne.

    Det elementet du har er jo noe av det grommeste Rockford selger nå om dagen,så det skal spille bra. Men det kan jo være en feil på det. Har du skrudd det sjikkelig fast i kassa. Hadde jo vært greit med et bilde dah......


    Bol

    Leave a comment:


  • Stianuno
    replied
    Den kondensatoren produserer ikke strøm vet du

    Leave a comment:


  • Thk
    replied
    Begge spolene var i orden, ble mye dårligere når jeg tok av den ene.
    Er sedan, er åpent hele veien så skal være greit å få bassen fram.
    Er en ferdig bass refleks kasse, veldig stygg lyd når jeg åpner bagasje rommet, hører liksom at lufta går ut å høres ut som den vrenger, og man hører ikke noe bass i det hele tatt når man står rett ved siden av når det er åpent, noe som er veldig kjedelig når man ska vise frem anlegget :P

    Har kjøper på T1 suben nå, siden jeg ikke er fornøyd, mulig det er noe galt men vil uansett ha noe litt større.

    Håper dere kan hjelpe meg med valg av element/er.

    elementet bør passe med:

    Helix dark blue 1000.2 forsterker
    http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=4052
    og RFC2D Kondensator.

    Lurer også på hvorfor lysene fremdeles blinker noe ekstremt selv etter montering av kondensator.

    Leave a comment:


  • Bassoflove
    replied
    Bare et lite spørsmål. Har du sjekka at begge spolene er iorden/virker? Ta av en ledning på ene siden og sjekk om det er forskjell i lyden. Så kan du jo høre om det blir bedre når du setter den på igjen eller ingen forskjell.

    Er det sedan,eller kombi du har?

    Bol

    Leave a comment:


  • Twin MacSpark
    replied
    hvis elementet ditt var helt nytt kan det hende det trenger litt tid på og "spille seg inn" før det yter maks så du kan prøve og kjøre med det i ett par dager og sjekke om det blir bedre etterhvert.

    Leave a comment:


  • halseth
    replied
    kan ikke forvente all verden av en T1 sub heller..

    Leave a comment:


  • Stianuno
    replied
    Hvilken kasse har du?

    Kassa har alt og si, hjelper ikke med 40000 watt hvis kassa ikke er bygd for og spille høyt.
    Eller dypt for den del...

    Leave a comment:


  • Thk
    replied
    Har gjort dette nå, funker litt bedre.. men e fremdeles ikke noe å skryte av, går fint å snakke i bilen enda

    Leave a comment:


  • Bassoflove
    replied
    Du kobler begge plussuttakene på sub´en,2 stk totalt og begge minusuttakene,2 stk totalt inn på forsterker. For at du skal slippe å ha 4 stk ledninger ut fra kassa kobler du de bare sammen inni kassa slik at du kun har et sett pluss&minus ut.
    For at du skal slippe å ha en haug med ledninger drar du en kabel fra pluss på et uttak på sub,bort til nesteplussuttak på andre siden. Og kabel derfra og ut av kassa og inn på forsterker. Samme gjelder for minus.
    Men følg det skjema som er i linken dah: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

    Antall sub: 1
    Hva er motstanden:4+4ohm
    og neste.....

    Bol

    Leave a comment:


  • Thk
    replied
    Altså minus fra ene siden og + fra den andre siden ?
    Skal jeg ha kabel mellom +/+ og -/. bak suben også ?
    Forsterker som vanlig?
    Last edited by Thk; 19-10-2009, 19:16.

    Leave a comment:


  • halseth
    replied
    pluss til pluss og minus til minus.. Så tar du pluss fra ene siden og minus fra andre siden inn på forsterker.

    Leave a comment:


  • Thk
    replied
    Er 4Ohm utgaven ja.
    Har en Mazda 626.
    har bro koblet forsterker og på subben har jeg koblet + og minus på samme side av suben..
    Skal det ikke være slik?
    Trodde man bare skulle bruke 1 av sidene.

    Leave a comment:


  • Bassoflove
    replied
    Har du koblet rett på sub? Er det 4+4 ohm spoler? Høres ut som du kan ha en fasefeil,for Rockford T1 sub SKAL spille helt greit lissom. Hvilken bil er det du har?
    Her er en side som gir deg litt veiledning på kobling av sub: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

    Bol

    Leave a comment:

Working...
X