Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy i komponensettet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy i komponensettet.

    Signal og strøm er lagt på hver sin side av bilen, eneste er at de følger hverandre med ca 20cm avstand i kanskje 30-40cm maks, i tillegg til at de da er i nærheten av hverandre bak ved forsterker, men det er jo ikke til å unngå mtp hvordan ingangene på forsterkeren er satt opp.

    Noen sanger har mer støy en andre, men det kan vel kanskje komme av at det er støy på sangen. Testet litt infected mushrooms osv på en bra cd jeg har liggenes og der var det ikke så mye støy men litt var det. Støyen følger volumet, får ikke noe særlig støy før jeg skrur opp litt, hører det da på de rolige partiene i sanger eller når jeg bytter sang. Jording på forsterkere skal være bra, har pusset bort all lakk så det er helt blankt, i tilegg er bolten gjenget ned i chassi. Jord på spiller vet jeg ikke helt, har brukt den jordingen som var der fra før, har jordet selve spilleren også uten at jeg vet helt om det har noe for seg men.

    Støyen følger ikke turtallet eller noe, er støy både på tomgang og med tenning av også... Er det noe annet en signal ved siden av strøm og dårlig jord som kan gi støy? Eller er det bare forsterkeren som er sliten?

  • #2
    Er gain på forsterkeren skrudd veldig høyt? Dette kan forårsake støy som du forklarer. Du kan også prøvebytte spiller for å se om den forsvinner. Det er vel ikke pioneer spiller du har vel?

    Comment


    • #3
      Gain er skrudd såvidt over halveis, spilleren er en alpine 9887. Spiller somregel ganske høyt, så hvis gain må ned må jeg kompansere med å kjøre med høyere volum på spilleren, men det fører kanskje til mindre støy?

      Comment


      • #4
        finn deg en orginal cd som du vat at det ikke er støy på å test med den.
        Hører du støy om du setter på pause?
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #5
          Støy når jeg setter på pause også ja. Har testet skiver jeg vet ikke skal ha støy, blandt annet infected mushrooms, michael jackson osv.

          Comment


          • #6
            Funnet at det kun er ipoden det er støy på, dvs drar jeg ut ipoden forsvinner all støy, spiller jeg fra cd forsvinner all støy.
            Støyen er ikke merkbar før sånn rundt 20/35 volum, jeg spiller vanligvis på 28/35 og da er det endel støy men det er ikke merkbart annet en på rolige parter i sanger.

            Er det bare sånn det er, eller kan dette være en feil på enten spiller, kabel eller ipod? Har ikke testet med en annen ipod men kan få sjekket når det kommer hjem. Gidder ikke kjøpe ny kabel heller bare for å teste, kosta jo faen meg 500spenn for en halvannen meter lang ledning, strømmen bilradio er jo rene mafian :S. Mistenker at det er noe med ipodutgangen på spilleren, noen som har anelse om hva det isåfall kan være? Om det eventuelt kan fikses? Spiller hovedsakelig fra ipod i bilen da jeg har ganske mye musikk og ikke orker å bytte CD hele tiden, i tillegg er det jo veldig kjekt med spillelister ol.

            Har en annen type støy som kommer av og til, men det er jeg ganske sikker på at er pga dårlig phonokabler, når problemet oppstår så er det bare å fikle litt med phonokablene så forsvinner den støyen, neste gang tror jeg at jeg legger litt mer penger i signalkabler av litt bedre kvalitet... Er jo nesten helt nye...

            Comment

            Working...
            X