Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kassestørrelse til RF P2D412

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by J.T. View Post
    Her dukker det opp med forslag, og det er veldig positivt

    neptyr: SWS 12" = earthquake? Og hvem er engen? :P

    Henrik: Det var jo en god pris, men har du noen brukerreferanser til DD?
    Har ikke hørt om de før, så er litt nysgjerrige på de

    Eneste en kamerat av han jeg jobber med, han har en 10". Det var ikke all verdens trykk i den subben, men han har bare 1stk, og den er som sagt 10".
    Og en kan ikke bare basere seg på andres meninger heller, noe jeg er klar over
    Hvis hans 10" ikke trøkker bra, han han enten for liten forsterker eller dårlig kasse

    DD trøkker meget bra, uansett størrelse.

    Vår 8" til 2200,- spiller over 140db i et vanlig oppsett med god kasse, og da er det snakk om kun 1stk 8".

    Snakk med bruker som heter bmwfreak her på forumet. Han har akkurat de subbene jeg anbefalte deg

    Du kan ta en titt her. Dette er demobilen vår som vi skulle bygge ordentlig opp (men skal bytte til annen bil så det ble ikke noe av). Her har vi kun 1stk 15" i vanlig fabrikkasse og driver den med 1400 watt rms. Som er altfor lite. Du kan se selv på elementet at det beveger seg lite. Poenget er ikke at du kan ved denne videoen se at DD er bra, men det kan gi en pekepinn. Dette elementet er et av de dyreste vi har, men et billigere DD 15" element vil spille enda høyere med samme effekt da dette dyre elementet trenger MASSE effekt for å spille skikkelig.

    her er linken http://s381.photobucket.com/albums/o...t=100_0025.flv

    Kan garantere deg at 2stk av de 12" jeg anbefalte deg vil spille mye høyere enn det 15" i demobilen vår spilte der, om du har ca 1000 watt rms totalt og en grei kasse
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #17
      Hmm, sendte PM i stedet for å svare her jeg :P
      Men her er uansett svaret:
      Må si jeg er imponert over trykket til DD-subben.
      Som du sier, den får ikke det den trenger av styrke, og hadde den fått det så ville den vel vært et monster

      Jeg har denne forsterkeren: RF P10002
      Den yter som det står: 250W RMS x2 ved 4Ohm, og 500W RMS x2 ved 2Ohm.

      Ettersom jeg ser ut av nettsiden din så leveres ikke disse med 2Ohms konfigurasjon?

      Om den ikke gjør det, så har jeg for liten forsterker til å kunne takle de subbene.

      RF sine P3D212 hadde igrunn passet perfekt sett ut ifra forsterkeren min og hva den klarer og levere.

      Hvis det er så at de subbene du anbefaler kan konfigureres til 2Ohm så hadde det vært perfekt, da disse vil kreve litt mindre W RMS ift. det forsterkeren min leverer, så slipper jeg å "presse" den og.
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

      Comment


      • #18
        Da har jeg kommet til det standpunkt at jeg velger og gå bort ifra RF sine subbere.
        Har forhørt meg rundt, og en samlet mening i hodet mitt er at de var bedre før enn de var i dag, pga. mange forskjellige årsaker.

        Digital Designs Norge har gitt meg tilbud på DD512 og DD1512.
        DD512 er litt i mellomklassse mtp. hva jeg _kan_ ha ift. forsterkeren, mens DD1512 er helt i toppklasse ift. det min forsterker klarer og dra.

        Noen innvendinger? Evt. noen som kan anbefale noe på lik linje med DD1512?

        Så sleng de ut her, all info er god info
        Last edited by J.T.; 26-05-2009, 20:30.
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #19
          Jeg kommer til å velge DD1512-elementene, 2stk.

          Så da er det bare å vente på elementer
          Skal bli spennende og se, ny kasse blir bygd i løpet av august i tillegg, da kassa mi ikke er optimal for elementene.

          Jeg gleder meg i alle fall
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

          Comment


          • #20
            Ja, høres bra ut det. Kansje det blir ny forsterker å etterhvert?

            Får slenge ut noen bilder når du får laget ny kasse med DD1512

            http://www.youtube.com/watch?v=cPnPr...e=channel_page

            Comment


            • #21
              Dette skulle egentlig være et "lavbudsjettprosjekt" men jeg har allerede oversteget toppen av budsjettet mitt for denne runden :P
              Ny forsterker samt et godt batteri kanskje? Får se det litt an når kassebygginga starter
              Men før det blir noe mer bygging etter kasse, så er vel ny bil på tur, kan ikke drive å bygge masse gromt i en stasjonsvogn som har passert 300k km Men samtidig så må man ha noe også, originalt er for kjedelig
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment


              • #22
                Hei!
                Hadde jeg vært deg, ville jeg søkt etter noe eldre RF saker. HX2 12"ere f.eks. disse spiller faktisk veldig bra! har 10"ere av disse selv...

                http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17405861

                handla kabler av han her...virker seriøs nok
                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                Comment


                • #23
                  det pcen min foreslo for rockford p2d412 var 19.65 L Lukket kasse.


                  TEAM RE-LOUD
                  http://www.teamreloud.com

                  Norwegian Champion 08

                  Comment


                  • #24
                    Tusen takk for alle svar
                    Som nevnt tidligere i tråden så har jeg valgt og gått bort ifra Rockford generelt av mange grunner.
                    I den kassa jeg allerede har så blir det satt inn 2stk. DD1512 elementer, også blir det kassebygging tilpasset elementene da jeg har ferieukene mine i august.
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment

                    Working...
                    X