Announcement

Collapse
No announcement yet.

*Hjelp *Rockford Fosgate 8" Bass Punch HE 2 *Hjelp*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • *Hjelp *Rockford Fosgate 8" Bass Punch HE 2 *Hjelp*

    Hei.
    Jeg skal bygge en Kasse til mine
    Rockford Fosgate 8" Bass Punch HE 2

    Elementer, men er veldig usikker på hvor stor kassen må være, skal sette inn 4 stk.


    Dette blir min Første kasse, så er veldig usikker på om jeg bør bygge Portet kasse eller lukket kasse, ett rom, eller ett rom per element, eller 2 elementer i hvert rom,

    Har absolutt ikke peiling på Dette, så hadde vært supert med hjelp

    Legger ved en link til siden med elementene:

    http://www.rockfordfosgate.com/produ...7&locale=en_US


    her står det noe om 8,5 L men synes det høres lite ut, uansett setter pris på all hjelp.

    Basskassa skal inn i bagasjerommet på en Golf 3 GT.


    MVH
    Anders Bratlie
    Bratlin

    Mitsubishi Carisma

  • #2
    Var en kompis av meg som bygde en kasse for to 8" Rockford en gang i tiden.. Er vel ca. 10 år siden..

    Jeg husker ikke om han hadde samme element som deg, noe jeg tviler på igrunn, men den kassen han bygde var svær, egentlig beregnet på to 12".. En ganske heftig bassport var det også på den..

    Dette spilte sinnsykt bra! Han hadde tidligere hatt en 15" Cerwin Vega, Vega! sub i samme bilen, men de to 8" spilte mye bedre..

    8 liter hørtes lite ut ja, men dette er for de som vil ha litt ekstra punch i bassen, uten å bruke hele bagasjen på bilen.. Derfor de fleste kjøper 8" vil jeg tro, ettersom det finnes både 10, 12, og 15"..

    Jeg vil annbefale deg å bygge en stor kasse hvertfall, men dette har jeg ikke noe særlig peiling på igrunn, så hør heller med Dag Johansen her på forumet, så hjelper han deg.. Han er liksom hele Norges "guru" når det kommer til kassebygging!=)
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      Hei! Har et datablad her...
      disse elementa er ganske medgjørlige ang kassestr. i datablad står det fra 0.3ft3 til 0.5ft3...altså fra 8,5 til ca 14 liter lukket er anbefalt.
      porta kasse skal ha 17.7 liter. 2.5" port på 28,57cm..tuning 40Hz
      "Speaker displacement(ft3) = 0,035"

      Sikkert andre her som kan masse om disse godklumpene
      Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

      Comment


      • #4
        Takk takk
        Bratlin

        Mitsubishi Carisma

        Comment

        Working...
        X