Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyttalere i hattehylle kombinert med subber baki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyttalere i hattehylle kombinert med subber baki?

    Kort fortalt, hvordan vil det funke når elementene på hattehyllen bruker bagasjerommet som kasse, mens basselementene driver å styrer med samme luften nedi der? Blir det beste resultatet å bygge kasse på 5.25-elementene mine baki der, eller er det ikke vits?
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    enten må du bygge kasse på dem eller kutte dem ut Bassen kommer til å slå dem i filler,eller i beste fall få dem til å spille uklart og fælt

    Comment


    • #3
      Har selv dårlig erfaring med det, spiller rett og slett stygt. Muligheten er jo å bygge kasse til de, men jeg kutta dem ut i min bil å er fornøyd med det
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        Hmm, jeg har veldig lyst til å ha noe lyd bak da. Og har ledige kanaler på forsterker, og et bra kompsett å bruke til formålet..
        Jeg tror ikke det er plass til høyttalerne i bakdørene heller, de er rett og slett altfor store til framdørene.. så blir vel det samme der, gitt. Anbefalt kassevolum på 5.25 høyttalere?
        Last edited by veegard; 04-04-2009, 23:05.
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #5
          Små kasser funker fint.

          Hei. Hvis du skal bruke 5 " fra feks 80hz og opp så kan du lage en kasse som er mini. Jeg vet ikke hva du har av element til hatte hylla, men dersom elementene ikke har altfor høy Q verdi så vil jeg tro at du kan bruke 5-10 liter pr element. Jeg tror Dag Johannesen kan være rett man å kontakte når du har funnet dataene på elementene. Han er snill og grei og er vel en av de flinkeste her på forumet til å bruke simuleringsprogrammer. Hvis ikke han kan hjelpe så kan muligens jeg hjelpe deg, men jeg tror Dag har mer erfaring enn meg. Og jeg har ikke simuleringsprogramm her hjemme nå.så det kan ta litt tid med meg.Hvis noen forteller deg at du bør ha veldig mye større kasser så vær skeptisk for det er dypbass som krever mye luft ikke mid. Lukket kammer med mye demping vil være lurt.
          Last edited by melancool; 05-04-2009, 02:22.

          Comment


          • #6
            Jeg tenkte å bruke det fusion-settet mitt. Fusion Jonah Lomu FJL-525. Har mailet Fusion om noe data på det, for det har jeg ikke selv.. og har ikke funnet noe på nettet helt enda.
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment


            • #7
              Originally posted by melancool View Post
              .Hvis noen forteller deg at du bør ha veldig mye større kasser så vær skeptisk for det er dypbass som krever mye luft ikke mid. Lukket kammer med mye demping vil være lurt.
              Hva med dynamikk og transientrespons?
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment

              Working...
              X