Announcement

Collapse
No announcement yet.

sammen kobling av strøm iso kontakter??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sammen kobling av strøm iso kontakter??

    Hvis jeg skal koble sammen to forskjellige spilleres iso strøm kontakter og den ene er en navi avic-800dvd spiller. der vet jeg at jeg må ha den lilla på + strøm men skal den da være på + strøm tenning?? og kan jeg klippe ledningene innen for den svarte klumpen av en boks som pleier å sitte på gul og svart ledning.. Hva er den svarte boksen til egentlig??

    noen som kan svare meg på dette?

    Ring meg på tlf 41523866

  • #2
    Tenker du på den boksen som sitter på alle ledningene? Det er nemlig ISO-pluggen.
    Hvis du tenker på den andre lille som pleier å sitte på rød/gul og-/eller svart, så er det en sikring.
    Jeg anbefaler at du IKKE kobler bort den.
    Som regel så har alle biler en standard (les: forholdvis) plugg som er lik i de fleste biler. Du kan få tak i en overgang som passer til denne som igjen passer til spilleren din.
    Hvis det ikke finnes, må du evnt. finne koblingsskjema til den nye spilleren din, og koble deg utenom ISO-kontakten.

    Gul/oransje og rød pleier være +12V. En av dem direkte til spilleren, den andre til tenning (husker ikke hvilken i farta).
    Sort er jord.
    Grønn, lilla, grå/hvit og brun pleier som regel å være høytalere.
    Mvh Marius
    '95 Ford Probe 24V GT - 2.5L V6
    Pioneer Rockford Fosgate DynaBel

    Comment


    • #3
      Dette er jeg klar over. men jeg skal koble sammen to iso kontakter på 2 spillere til en iso kontakt til orginal i bilen.

      spiller 1: avh-p5700dvd
      spiller 2: avic-800dvd

      disse to iso kontaktene skal bli til 1 inn til orginal i bilen

      Comment


      • #4
        er det bare å koble to strømledninger til den ene på iso-kontakten da?
        Og samme med signal og slikt.

        Comment


        • #5
          noen som vet det, må vite det til helgen ?

          Comment


          • #6
            er bare å koble de samme fargene sammen. går bra det. men jeg gjorde en feil med avic spilleren. koblet den røde der til konstantstrøm men den har ikke noen av og på knapp så den må være til tenning. skal egentlig ikke gå om tenning noe av det men hvis ikke så tapper den strøm fra avic spilleren.

            Comment


            • #7
              okei. Takk for hjelpen

              Comment

              Working...
              X