Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mtx thunder X1000D VS Rockford Fosgate P3D212

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    trekk opp kabel fra batteriet du hørte selv forskjell med bare ørene når jeg gjorde det i golfen min.

    jeg for min del skal aldri ta driverstrøm gjennom caroseriet igjen vertfall.
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #17
      Originally posted by NoZ_87 View Post
      trekk opp kabel fra batteriet du hørte selv forskjell med bare ørene når jeg gjorde det i golfen min.

      jeg for min del skal aldri ta driverstrøm gjennom caroseriet igjen vertfall.
      takk for svar kommer til å gjøre det selv nå

      Comment


      • #18
        Tror ikke det er noe forskjell på å jorde i karosseri enn med ekstra kabel...

        Om man legger opp ny jording, altså fjerner den gamle som går fra batteri og erstatter med 50mm2 av god kvalitet vil det være akkurat det samme. Man trenger jo ikke mange kordeller for å lede strøm. Kun for å lede signal. Med det i tankene så er jo karrosseriet ekstremt tykt sammenlagt, og strømmen bruker jo alt den trenger av gods for å lede 100%.

        Da vil jeg tro at karrosseri kan gi en bedre effekt enn kabel. Men kan nok bare måles med veldig nøyaktige instrumenter. Trikset er jo å få til skikkelig god kontakt fra forsterkeren til karosseriet. Om man pusser skikkelig der man skal feste kabelen, i tillegg til god kabelsko og helst en ny skrue (til beltene da det er den mest brukte plassen) blir det knallbra. Jo hardere man skrur kabelskoen i karroseriet dess bedre vil den levere strøm (tror jeg), da den former seg etter karosseriet slik at du får mest mulig flate med kontakt.

        Gjør man ting riktig er det ikke vits å stresse ekstra med andre løsninger man tror er bedre, dårligere eller som ikke gir en merkbar effekt

        Kan hende jeg tar feil, men med mine elektrokunnskaper fra skolen, tenker jeg meg til at dette er riktig
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #19
          Kommer jo litt an på bilen, noen er jo så å si limt sammen og da kan det være vanskelig, men er du usikker på om du har god nok jording så er det best å få ohmet mellom minus på batteri og forsterker eller legge opp ny kabel, da er du 100% sikker!

          Comment


          • #20
            Har aldri sett noe annet enn rent gods fra batteri og til setefestene jeg da. Så dette er vel heller mer sjeldent, at det oppstår mye spenningsfall da det ikke er ofte deler av KAROSERRIET som er "limt" sammen

            Skyter med minigun i tåka nå, så skyt tilbake om du mener jeg har feil. Men dette er nå veeeldig logisk for min del
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #21
              Det er nok ikke så vanlig nei, somregel er jording i karosseriet godt nok. Det hender dog at innerskjermer, bagasjerosgulv, hattehyller og sånne bakseterygger av stål mm. er limt på, da kan det jo være vanskelig. I min bil blir det nesten 2meter med jordingskabel for å komme til setebeltefestene... Så jeg har borret hull i en avstiver i høyre bakskjerm og har festet med gjennomgående bolt, jeg har planer om å bytte ut plusskabel snart og da trekker jeg nok jord frem til batteriet for å være sikker.

              Comment


              • #22
                Kan jo bare sette en tone på 50hz og spille skikkelig høyt og måle spenningen på forsterker og på batteri. Da ser du fort om du får nok strøm og spenning gjennom karosseriet
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment

                Working...
                X