Announcement

Collapse
No announcement yet.

fått sånn turbo lyd i sterion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by neptyr View Post
    En liten kondis for å jevne ut rippelen?
    det er en kondis ja men den demper støyen (gnistrer) som oppstår i mellom børstonne og rotoren... har null og nicks å si på rippel støyen...da den er faktisk på ca 0,47-1 mFarad og 100volt vanligvis og er koblet mellom børster og rotoren.

    ellers en kondis demper så si ikke støy som oppstår i strøm kablene -for dem som skulle tro det.... det skyldes måtten støyen oppstår og hvordan den forplanter seg videre i elektronikken til forsterkerne.

    fikk du vekk støyen??
    Last edited by matador; 19-02-2009, 11:56.
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #17
      Originally posted by matador View Post
      det er en kondis ja men den demper støyen (gnistrer) som oppstår i mellom børstonne og rotoren... har null og nicks å si på rippel støyen...da den er faktisk på ca 0,47-1 mFarad og 100volt vanligvis og er koblet mellom børster og rotoren.

      ellers en kondis demper så si ikke støy som oppstår i strøm kablene -for dem som skulle tro det.... det skyldes måtten støyen oppstår og hvordan den forplanter seg videre i elektronikken til forsterkerne.
      Jeg hadde en mistanke om dette, derfor jeg var spørrende
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        men har fått hørt at det kan være spillern som det er noe feil med . kan det være den a?
        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

        Comment


        • #19
          da er det bare å kaste inn en annen spiller å teste da
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment


          • #20
            ja er jo det men har ikke noen andre nå :Phar solgt det gamle jeg hadde
            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

            Comment


            • #21
              om du sier hvor du bor så kan det hende noen her på forumet kan låne deg en så du får testa det
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • #22
                men hvor er det jeg for kjøpt sånn greie som skal fjerne støen fra dynamon a?for driv og prata med en kompis av min onkel han hadde det oxo .. men han dro og kjøpte sånn kondis eller hva der hetter .. som du setter på dynamon .. vis det er noen som sjønner hva jeg mener da:P
                Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                Comment


                • #23
                  se på http://www.dreamtm.no tror jeg har sett noe der
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #24
                    Kan hende det er spilleren også. Jeg solgte nylig min Alpine spiller, og når jeg satt i min gode gamle Pioneer som var bestselger for mange år siden (bare midlertidlig til jeg får den nye), fikk jeg slik lyd. Så hør med noen på forumet om du kan prøvelåne en, om noen bor i nærheten av deg
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #25
                      ok.. for kommer bare sånn turbo lyd på dem høytalera jeg har egen forsterker på .. front sette bruker jeg rett på spilern og da er det ikke noe støy .. men så for jeg setter på forsterken til bak sette så får jeg turbo lyd .. og det gjelder bare bak da.. foran er det ikke støy i det hele tatt .. men vis jeg setter på forsterker på dem oxo så får jeg støy :P
                      Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                      bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                      Comment


                      • #26
                        tok og bytta forsterker i dag for og prøve og da blei det stille gitt .. men seinere i dag så kom det knitre lyd da:S .hva kommer det av a
                        Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                        bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                        Comment


                        • #27
                          Ta no å ring snåsamannen,, så fikser han det der.
                          Raymond Pedersen

                          Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                          Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                          Comment


                          • #28
                            ok.. hvem er det?
                            men i dag forsvant singnalene på phono kabla :S bare på den ene ... har allt er kobla til men . uff blir lei den alpine dr*****
                            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
                            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

                            Comment


                            • #29
                              En mann med god peiling på det meste.
                              Men jeg også har fått en sånn lyd i frontsettet mitt nå, og det første som slo meg var "turbolyd". Jeg tror dynamoen min synger på siste verset, og skal se om jeg får byttet børstene på den, om jeg gidder.
                              98' Audi A4
                              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                              Comment


                              • #30
                                Å bytte børster burde vel ikke ta lenger enn 10 min etter det jeg har erfart med mercedes, opel og bmw
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X