Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt anlegg spiller ikke til forhåpningene...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kan det rett og slett være batteriet som er dødt? Bilen har stått mye i ro, med mye spilling, så muligens dette har tatt knekken på batteriet?

    Comment


    • #17
      om det er vanlig blybatteri vil jeg tippe det er 99% sikkert med def batteri

      Comment


      • #18
        det finner du kjapt ut ved å måle hvilespenningen, slik jeg ba deg om tidligere
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Ser ut for meg som du bruker sånne phonokabler som fåes kjøpt på europris, biltema, elkjøp osv. til 59,- pakken eller noe sånt.. ??

          Disse er det like greit å bytte ut med en gang, når du først har et såpass påkostet anlegg som du har der=) Du vil nokk merke en ganske kraftig forbedring i lyden bare ved å gjøre det.. Sier ikke at disse er problemet nei, men jeg har faktisk testet sånne kabler opp mot Evus kablene jeg nå har, og det var helt sinnsykt mye forskjell! Jeg trodde før at det var selve høyttalerene og forsterkerne som hadde alt og si, men jeg fant fort ut at jeg ikke skulle bruke sånne kabler mer..

          *trekke pusten*

          Er ikke sikkert det er sånne billig-kabler du bruker heller, men de ligna fælt..
          Last edited by aFFekak; 13-01-2009, 07:35.
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #20
            Kabler er sinnsykt viktig, var ikke jeg som la kablene i bilen selv, var forrige eier, så vet ikke om de phonokablene er noe europris-greier eller ikke. Vurderer å bytte de, ja, og lyden vil nok bli en del bedre

            Comment


            • #21
              Si ifra, så kan du få en skikkelig grisepris på nye kabler. Forhåpentligvis hjelper det
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #22
                Sjekka om det er jorda ordentlig a? Aner ikke om det kan gi slike symptomer, men er vel verdt å sjekke (spessielt hvis du ikke har lagt kablene selv)
                1989 Volvo 740 GL

                Comment


                • #23
                  Sist jeg skrudde jordekabelen på plass,så fikk jeg ikke denne helt på plass, holdt på lenge i garasjen med å strekke kabler for å legge forsterker en annen plass. Skrudde jordingen skikkelig godt til, og DA var det liv i leiren

                  Comment


                  • #24
                    Godt at det gikk bra. For dårlig jording kan ta knekken på utstyret om man er riktig uheldig.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #25
                      så nå spiller det som bare det?
                      Joring er meget viktig, jeg hadde et problem med en spiller i en av mine tidligere biler der linje utgangen gikk føyken flere ganger og hadde spillern inne til repp og klala på det og fikk den ordnet igjend, men når dette bare oppsto igjen så mente de det måtte være noe i bilen, og det viste seg det at forsterkerene ikke hadde skiklig joring ofg at dem trakk joring fra spiller viav fonokabel. så var det å lage til nytt jorings punkt og få det skiklig joa og etter det hadde jeg ikke noe tull med spillern

                      Så Joring er meget viktig.

                      Comment


                      • #26
                        Trodde jordinga jeg hadde i fra før av var godt skrudd inn, noe som ikke stemmer, det funker iallefall som bare det, og subbene spiller HELT nydelig

                        Comment


                        • #27
                          Høres bra ut, håper du har skrudd gain ned fra fullt nå ?
                          Mvh
                          Lars Engen

                          Comment


                          • #28
                            Hehe, jada, står på midten nå, og er helt perfekt volum

                            Comment

                            Working...
                            X