Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger innspill/tips ang bygging av midbass/sub i dører

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger innspill/tips ang bygging av midbass/sub i dører

    Bilen det gjelder er en Chevy van og til tross for stor bil har iallefall ikke produsenten tatt hensyn til at eier kansje hadde ønsket seg litt go`lyd

    Har dempet ferdig så og si hele bilen, kun tak og torpedovegg igjen....ble en helt utrolig stor forskjell da det var nada demping noe sted. (har byttet dørhengsler, foringer og alt annen på bilen som kan lage ulyder, kun rakkel i dashbord og ei slitt matepumpe til dieselen igjen)

    Har bygget "pods" til frontsettet som boltes/skrus fast i øvre fremkant av dørene....frontsettet er egentlig et Focal 165KS sett men pga plass ble bass/mellomtone byttet ut med et 4" macron uns element.
    Spilleren er en Alpine CDA 7842R som skal byttes ut med noe med tids korreksjons mulighet.
    Forsterkeren jeg benytter til frontsettet er pr.nu en alpine v12 sak jeg ikke husker betegnesen på....

    Tanken min var å benytte nedre del av fremdørene til midbass/sub og titter litt på div løsninger der.
    Har kappet opp døra i forbindelse med demping og avstivning så jeg ser at jeg har mulighet for å bygge/støpe en kasse på rundt 20 liter her.
    Problemet med elementvalg er dybden og literantall....må ikke bygge mere enn max 100mm og må fungere i 15-20 liters kasse.

    Vurderer litt disse shallow mount subbene fra pioneer men har ikke hørt dem så aner ikke om det er noe å satse på.....

    Kom med innspill på dette med tanke på valg av element(er), lukket eller refleks, størrelse(diam) etc etc.
    I overskriften skriver jeg midbass/sub da jeg håper på å klare meg med dette forran.

  • #2
    Hertz HV 200!
    Går vannvittig dypt, og låter meget greit til prisen!

    Hvis du på liv og død vil ha subbass, så fungerer Monacor`s PULSAR-10 ganske bra i mindre kasser, og den bygger kun 87mm og veier knappe 2,4kg.
    Do-It-Yourself - DIY stash

    Comment


    • #3
      ta en titt på disse

      http://mobile.jlaudio.com/products_s...hp?page_id=245
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
        Hertz HV 200!
        Går vannvittig dypt, og låter meget greit til prisen!

        Hvis du på liv og død vil ha subbass, så fungerer Monacor`s PULSAR-10 ganske bra i mindre kasser, og den bygger kun 87mm og veier knappe 2,4kg.
        Hertz HV200 står på lista mi over alternativer, har hørt mye positivt om denne.
        Hvor stort kammer bør denne ha??

        Comment


        • #5
          Originally posted by Erik André View Post
          Disse var rimelig sexy......hvordan er prisen på disse i Norge?.....må jo ha 2 hehe.
          22.6 liter skal jeg klare å få til inni døra
          Har du prøvd disse selv??

          Comment


          • #6
            Nei har ikke det, men jeg vet hva JL audio står for, løp å kjøp

            pris vet jeg ikke, men du kan enten ringe audiocom som er levrandør: 38 14 43 00
            eller sende de en mail på: info@audiocom.no

            Da får du i hvertfall korrekt svar på veil pris, kan jo samtidig spørre om forhandlere i ditt nærområdet, tror nok neppe audiocom driver direkte salg.
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #7
              hva med et par av disse?
              http://mobile.jlaudio.com/products_c...p?series_id=31
              disse er infiniti baffle elementer som kan spille rett i døra uten kasse.
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Tja....ikke enkelt å velge, synd man ikke kan teste alt.

                ang. kasse vil jeg ha det da dørene på disse bilene er veldig åpne rund låser samt innfestning av hengsler, noe som fører til at mye "luft" går ut her og når det regner mye så er det gjerne endel vann som kommer inn.

                Comment

                Working...
                X