Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte av originalhøytt. i 1998 Corolla Sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte av originalhøytt. i 1998 Corolla Sedan

    Hei,
    Noen som har et godt forslag til fulltoneelement som passer til døren i Corollaen? Eller om evt. battelement som kan byttes ut med originalelementet og diskantelement som kan plasseres på dashboardet e.l.? Ikke den råeste bilen akkurat, men det forhidrer ikke at jeg vil ha maksimal lyd i den!
    På forhånd tusen takk for all hjelpen! (Som dere sikkert skjønner er jeg nybegynner på området...)

    Med vennlig hilsen
    Zappa

  • #2
    Du kan jo f.eks bygge deg et 2 veis system.
    Hvor du har mellomtone/midbass i i org hull nederst i døra, og diskant i dash f.eks..

    Det letteste er og ha coax i døra, men det er jo opp til deg hva du vil gjøre ut av det.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Takk for svar!

      Hei, Tusen takk for tilbakemeldingen. Tror jeg går for fulltone. Har bestilt et sett JBL T696 Special Edition som jeg skal ha i hattehyllen, og jeg regner med at jeg kjører det meste av lyden gjennom de. Jeg har bare hørt rykter om at originalhøyttalerene i døren er sveiset eller limt fast (uansett at det er et h... å få de løs hvis man ønsker å bytte til noen bedre). Vet du størrelsen på originalhøyttalerene? Og har du noen tips om høyttalere som passer, mottas det med takk. Jeg har hørt rykter om at det originalt sitter 5 1/2" høyttalere der, og det er så vidt jeg har klart å finne ut av ikke helt kurant å få tak i. Tips mottas med takk - alternativt lar jeg de være og kjører på mer eller mindre stereo fra hattehylle høyttalerene. Jeg regner med at de gir fra seg mer enn nok, og klar nok, lyd.
      Ser ut til at det kanskje, i hvert fall inntil videre, er den enkleste løsningen å ikke begynne å fikle med dør-høyttalerene. En to-veis løsning kunne også vært noe å tenke på, om jeg bare visste hva jeg skulle kjøpe...

      Takk nok en gang for tilbakemeldingen!

      Med vennlig hilsen
      Zappa

      Comment


      • #4
        Jeg aner ikke str på org. høytalerene dine, men det er jo bare og måle opp
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment

        Working...
        X