Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feilkoding og FIE instilling. Pioneer cd spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feilkoding og FIE instilling. Pioneer cd spiller

    Idag brente jeg en ny cd til og ha i bilen, på lik måte som alle de andre cdene jeg har fra før i bilen.
    Denne gangen ville ikke den nye plata spilles av. Fikk error 11 i display. Noen som vet hva feilkode 11 på en pioneer spiller ? Om det er relevant så er det en gammel spiller.

    Sammtidig så kom jeg over en instillning av lyden som heter FIE. Når jeg aktiverte denne så senket volumet seg i bakhøytalerene og fronthøytalere fikk et lite "push i seg, eller hva en skal si. Hadde valget mellom og ha FIE på 100, 160 eller 250. For mine ører låt det besst på 250 så der ble den ståendes.
    Som jeg sa så fikk fronthøytalerene en push.. Det låt litt. Klarere nesten. Litt mer åpen. Samt bakhøytalerene ble tona en god del ned..

    Det jeg lurer på er hva denne funksjonen egentlig gjør ?
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

  • #2
    Originally posted by Oekern View Post
    Idag brente jeg en ny cd til og ha i bilen, på lik måte som alle de andre cdene jeg har fra før i bilen.
    Denne gangen ville ikke den nye plata spilles av. Fikk error 11 i display. Noen som vet hva feilkode 11 på en pioneer spiller ? Om det er relevant så er det en gammel spiller.

    Sammtidig så kom jeg over en instillning av lyden som heter FIE. Når jeg aktiverte denne så senket volumet seg i bakhøytalerene og fronthøytalere fikk et lite "push i seg, eller hva en skal si. Hadde valget mellom og ha FIE på 100, 160 eller 250. For mine ører låt det besst på 250 så der ble den ståendes.
    Som jeg sa så fikk fronthøytalerene en push.. Det låt litt. Klarere nesten. Litt mer åpen. Samt bakhøytalerene ble tona en god del ned..

    Det jeg lurer på er hva denne funksjonen egentlig gjør ?
    Feilkode 11 - betyr feil på laseren...

    FIE - står for "front image enhancement" og betyr rett og slett at om du stiller den på f.eks 100, så spiller fronthøyttalerne fra 100hz og oppover og bakhøyttalerne spiller fra 100hz og ned. Altså er dette ett delefilter, som kutter vekk de høye tonene fra bakhøyttalerne slik at de bare spiller "bass" og fronthøyttalerne slipper å "slite" med tonene under den innstilte frekvensen.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Takker og bukker

      Men er det ikke litt snodig at jeg får feil på laseren ved bruk av en enkelt cd ? alle de andre funker helt topp.
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Er vel fordi den ikke klarer å lese cden skikkelig, vil jeg tro
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by Oekern View Post
          Takker og bukker

          Men er det ikke litt snodig at jeg får feil på laseren ved bruk av en enkelt cd ? alle de andre funker helt topp.
          Da kan det jo være feil på cd`n å da..
          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

          Comment


          • #6
            Cd´n funker i cd veksleren på rommet mitt, som leser like lite formater som cd spiller i bilen. Så den funker.
            Men. er jo bare og brenne en lik cd og prøve på ny
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Er vel fordi den ikke klarer å lese cden skikkelig, vil jeg tro
              Formatet er riktig og det er intet merker på cd´n.
              Men. Mulig cd spilleren er imot rock :P
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #8
                Prøv å brenn cden sakte. Var borti en cd spiller en gang som ikke ville lese brente cder. Så prøvde jeg med en cd som var brent saktere og da virket det.
                Kjører VW Passat 2003
                Vw Caddy 2012 (jobb)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stranden View Post
                  Prøv å brenn cden sakte. Var borti en cd spiller en gang som ikke ville lese brente cder. Så prøvde jeg med en cd som var brent saktere og da virket det.
                  Helt riktig

                  Dette kan skje ofte med dårlige brennere/plater/lesere.
                  Prøv å sett ned til 8x eller 4x brennehastighet, det hjelper somregel på slike feil.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Vel. Nå er saken slik at nå leser spilleren plata igjen. Skjønner ikke hva som gikk av spileren. Den begynner nok og bli sliten, stakkars !
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment

                    Working...
                    X