Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøpe Polyester?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøpe Polyester?

    skal lage høytaler "kabinett" i døra.
    skal bruke polyester.
    hva skal jeg bruke, ser det er mye og velge i så om noen kan linke til et produkt som funker bra så hadde det vært fint.
    så det ikke var noen linker eller anbefalinger på how to forumet.

    kristoffer
    Last edited by duality; 05-12-2008, 01:40. Reason: endre tittel

  • #2
    installbay har det du trenger.
    http://installbay.no/index.php?cPath...2ce20a7a8ec6ef

    finner det du trenger der
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      hvor mye polyester og glassfiber trenger jeg til to dører? ca halve døra av polyester?
      skal kjøpe litt extra men da vet jeg hvor mye av vært jeg skal ha!

      Comment


      • #4
        du bør komme langt med ca 2 liter. Om du skal gå for en 5 liter kommer an på hvor mye ekstra du tenker å kjøpe og om du har fremtidige prosjekter du kan bruke polyesteren på.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          vurderte og kjøpe 5 liter, da en jeg kjenner blir russ og jeg kanskje skal hjelpe han med og festehøytalere, samtidig som han finansierer litt av mitt.. må jo ta litt i betaling

          bruker man polyesteren på glassfiberen? kanskje dumt spørsmål.
          glassfiber var jo billig så kan jo kjøpe en del. Skal kanskje ha polyester kasse, men litt i tvil der.
          men må jo lære fra et sted!

          Comment


          • #6
            Ja, du bruker polyester til å dynke glassfibermatta med.

            Sjekk under komposittforumet og prosjektforumet. Mye tips og bilder der
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              Ja, du bruker polyester til å dynke glassfibermatta med.

              Sjekk under komposittforumet og prosjektforumet. Mye tips og bilder der
              har sett mye, men akkurat det hadde jeg ikke fått noe konkret svar på.
              skal følge mye av det dem sier der...
              neste jeg skal gjøre er og dra på skroten og håpe dem har en gammel toyota carina 2 1990 eller lignende som jeg kan ta dørdekslene fra.. går det dritt så vill jeg jo fortsatt ha dekslene.. kanskje man finner noe annet snadder jeg kan bruke i bilen... savner midtkonsoll i framsetene. leker med tanken og ta en brukt en og støpe inn..

              blir en prosjekt tråd for meg i alle fall

              Comment


              • #8
                Høres bra ut, hold oss oppdatert.

                Bare vær klar over at polyester og glassfiber spenner seg i herdeprosessen. Så om du støper dørsidene mens de ligger på arbeidsbenken, så er det ikke sikkert de passer i bilen etterpå. Anbefaler derfor å støpe disse mens de står skrudd i bilen. Om du skal gjøre mindre støping bare rundt høyttalerfestene el.l så kan du fint gjøre det med dørsidene ute av bilen.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  skjønner.. har tenkt og bruke orginal dekslene til og støpe på, så skjære ut "bånnen" når polyesteren er herdet så legge på glassfiber under.. tror du klipsene som er i bilen, pluss noen skruer holder?

                  Comment

                  Working...
                  X