Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling mellom sub og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling mellom sub og forsterker

    Hei.

    Da har jeg koblet opp forsterker og sub i bilen. Har fått strøm på forsterkeren osv, men kommer ikke noe lyd fra subben. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble, men har legger ved et bilde som viser hvordan jeg har gjort det. Jeg er vandt til at det er 2 innganger på en sub ( (+-)(+-)) på den ene siden, men på denne suben er det 2 innganger på hver side. Dermed er jeg litt usikker på hvordan jeg skal koble.. Subben er en Soundstem x-pro 12 og forsterker en er fusion EN-AM6001 monoblokk.[IMG][/IMG]

  • #2
    hva i alle dager er den blå streken der???? det du gjør...::::

    Du kobler en pluss fra subben over på en pluss på forsterkeren. det samme gjør du på den andre subben også. det vil si. en kabel fra den ene subben inn på den ene terminalen på forsterkeren. å den andre subben ionn på den andre terminalen på forsterkeren.
    MTX Stinger Alpine

    MTX VW Golf 3 1998 STV.

    Comment


    • #3
      Fjern den laska FORTEST mulig før du svir ampen!
      Det er en monoblokk!

      + og + , - og - er akkurat de samme punktene.

      Så du har effektivt kortslutta ampen din så godt som mulig!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Og det er derfor man SPØR før man kobler om man ikke har peiling eller gidder å lese manualen!

        Edit: og denne skal i "Verkstedet" =)
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det Men er suben riktig koblet da? Kan jeg kjøre 2 Ohm?

          Comment


          • #6
            Originally posted by tomijorg View Post
            hva i alle dager er den blå streken der???? det du gjør...::::

            Du kobler en pluss fra subben over på en pluss på forsterkeren. det samme gjør du på den andre subben også. det vil si. en kabel fra den ene subben inn på den ene terminalen på forsterkeren. å den andre subben ionn på den andre terminalen på forsterkeren.
            Har forresten bare en bass liksom..

            Comment


            • #7
              Originally posted by MiljO View Post
              Har forresten bare en bass liksom..
              hehe ok. bare jeg som missforstod deg litt. ja hvis du fjerner ned ledningen så skal det være grei. med mindre du har ødelagt ampen da. om du kan kjøre i 2 ohm går jo litt på forsterkere. hehe. men tror du fleste forsterkerene kan kjøre i 2 ohm hvis jg ikke tar veldig feil da. hehe.


              Lykke til



              Tom Ivar
              MTX Stinger Alpine

              MTX VW Golf 3 1998 STV.

              Comment


              • #8
                ok.. prøvde å koble om nå, men nå lyser ampen bare rødt.. Wtf? er den herpa?

                Comment


                • #9
                  Kanskje ikke SÅ rart at den er herpa når du har shorta utgangen på den da :P
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tomijorg View Post
                    hvis du fjerner ned ledningen så skal det være grei. med mindre du har ødelagt ampen da
                    skrev det til deg her. kanskje levere den på cervice? kanskje kjøpe NY amp???? har en vpa 11500 til salgs. den skal gjøre det bra
                    MTX Stinger Alpine

                    MTX VW Golf 3 1998 STV.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MiljO View Post
                      ok.. prøvde å koble om nå, men nå lyser ampen bare rødt.. Wtf? er den herpa?
                      Gratulerer, du har svidd din første amp.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment

                      Working...
                      X