Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forsterker problemer

    Heisann, prøver å legge ut en tråd her for å se om det er noen som har peiling på hva mitt problem er

    Har hatt anlegg i bilen en stund nå, så tenkte jeg skulle prøve en ny forsterker..
    Så bytta ut min Rockford fossgate 1500 monoblokk med en Earthquake ph5000d..
    Men etter at jeg bytta forsterker så vil ikke Subben spille lenger (Emphaser spl-x4"
    prøvde en anna subb på earthquaken også, men den ville heller ikke spille..

    er Forsterkern ødelagt kanskje? men den lyser grønt som om den skulle vært i orden.. ?


    mvh kenneth sjøli Martinsen

  • #2
    vanskelig å synse på dette.
    Men har du sett etter at signalkabler er koblet på "inn" på forsterkeren? veldig ofte har slike forsterkere en linjeutgang.

    er forsterkeren ny?
    mulig den er defekt.

    virker den gamle fortsatt?

    prøv deg fram

    Comment


    • #3
      Originally posted by 2fastgt4 View Post
      vanskelig å synse på dette.
      Men har du sett etter at signalkabler er koblet på "inn" på forsterkeren? veldig ofte har slike forsterkere en linjeutgang.

      er forsterkeren ny?
      mulig den er defekt.

      virker den gamle fortsatt?

      prøv deg fram
      jada signalkablene er koblet i dem.. forsterkern er ikke ny nei, er vel egentlig ganske gammel..

      den gamle virker enda ja, så får vel prøve litt til før jeg gir opp :P

      Comment


      • #4
        er det den røde eartquake forsterkeren du har av den serien ,har hatt samme problem eg o da var det ein lodding som hadde løsnet fra printplata oppi den
        øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

        Comment


        • #5
          Originally posted by lui View Post
          er det den røde eartquake forsterkeren du har av den serien ,har hatt samme problem eg o da var det ein lodding som hadde løsnet fra printplata oppi den

          det stemmer.. det er den røde.. hmm. fiksa du det lett da? kanskje jeg skal sende den inn et sted så noen får sett på den..

          Comment


          • #6
            kjenner ikke dette utstyret men det er ikke bare en bryter som står i feil posisjon da?

            og mulig du missforsto det med signalkablene.
            kjønner at dem er kobblet i,men ofte er det både inn og utgang på slike forsterkere og tenkte du hadde gjort feil der.......

            Comment


            • #7
              Originally posted by 2fastgt4 View Post
              kjenner ikke dette utstyret men det er ikke bare en bryter som står i feil posisjon da?

              og mulig du missforsto det med signalkablene.
              kjønner at dem er kobblet i,men ofte er det både inn og utgang på slike forsterkere og tenkte du hadde gjort feil der.......

              Den forsterker`n er temmelig enkel og grei sånn sett.. for det er bare 1 inngang til signalkablene, så da kan jeg ikke ha tatt feil.. og bryterne har jeg dobbelt sjekka... med mindre det er no inne i forsterkern da altså..

              Comment


              • #8
                Okei, nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å ta av lokket på forsterkern for å se om det var no som så feil ut mens jeg spilte..
                Det så jo egentlig greit ut der, men det var en slaks fise lyd hele tia, som om det var hull i en slange med luft ellerno??
                er det normalt? :S haha
                bytta tilbake til den gamle forsterkern å den spilte bra med en gang..

                Comment


                • #9
                  vel...det er ikke "vanlig" at forsterkere skal produsere "egenlyder"
                  og i og med at det virker med denn andre forsterkeren så er det tydeligvis noe galt

                  Comment


                  • #10
                    var også di transistorene langs siden på mine som brant seg et par ganger, di svarte som er srkrudd i rammen på forsterkeren sikkert noen her inne som vet ka di der hetter hehe
                    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                    Comment

                    Working...
                    X