Announcement

Collapse
No announcement yet.

dårlig lydbilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dårlig lydbilde

    sliter med at stemmen på vokalisten i bandet kommer fra begge sider isteden for fra midten.
    vil jo gjerne at det skal låte som at han står rett foran meg og ikke på begge sider av meg.

    noen som har noen lure tips for hvordan jeg kan løse dette?
    www.bilradiosenteret.no

  • #2
    Prøv å bytt om + og - på den ene siden, evt. bare på et element av gangen.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      er det en side jeg burde prøve først?
      og hvilket element burde jeg prøve først? mid bass eller diskant?
      www.bilradiosenteret.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by dan View Post
        er det en side jeg burde prøve først?
        og hvilket element burde jeg prøve først? mid bass eller diskant?
        Hvilken side spiller ingen rolle, men hold deg til en side.
        Begynn med midbass du.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          ok. da skal det prøves imorgen.

          takk for tipset. hvis noen andre har flere tips gjør ikke det noe
          www.bilradiosenteret.no

          Comment


          • #6
            Les under knowhows her på forumet. sqwannabe har laga tell noe flott der
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #7
              har lest den flotte guiden til sqwannabe men det som er synd er at jeg har verken aktiv deling,tidskomp eller sånt fancy utstyr desverre. må derfor prøve alle andre triks i boka før jeg oppgraderer systemet. syns det låter veldig bra det jeg har nå men mangler liksom å få plassert instrumenter og stemmer på riktig plass.
              www.bilradiosenteret.no

              Comment


              • #8
                Med å endre fasen på noen av elementene kan du oppnå et langt bedre resultat enn slik det er nå. Perfekt blir det neppe, men bedre.
                Dessuten kan du prøve å snu fasen på f.eks begge diskantene, etter du har prøvd deg litt frem med bare den ene siden. Det kan også gi et bedre resultat (eller dårligere).
                Prøv og feil
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  will do. driver å sparer til ny spiller men veit ikke helt hva jeg skal kjøpe. vil gjerne ha dvd spiller med innebygd skjerm. gjerne 2din. men finner ingen slike som har tidskomp og sånne ting.

                  men skal ut å kose meg etter på kan delefrekvens ha noe ha si på problemet. har noen passive delefilter som sikkert har forskjeliig delefrekvens. kan jo prøve å bytte litt på de også
                  www.bilradiosenteret.no

                  Comment

                  Working...
                  X