Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trådløst ryggekamera fungerer ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trådløst ryggekamera fungerer ikke

    Hei.
    Har montert ny Xtrones spiller i bilen, en Ford Mondeo men får ikke ryggekamera til å fungere.
    Når jeg starter opp så fungerer den. Men stopper jeg bilen og slår av spilleren, og når jeg da starter opp igjen så fungerer det ikke. Vet ikke om jeg har koblet feil, eller…… Trådløs overføring
    Jeg legger ved et bilde av koblingene, og det jeg lurer på er om hvor Receiver`s kontakt 1 og 8 skal kobles til på enheten.
    Blir takknemlig for svar.
    Mvh
    Attached Files

  • #2
    Jeg tror dessverre at det rett og slett er så enkelt som at de trådløse senderne og mottakerne er så dårlige at med en gang motoren startes, så forstyrres de for mye av den elektroniske støyen i bilen, og viser dermed ikke bilde. Hvis de fungerer når motoren er avslått så er mest trolig alt koblet riktig. Det er jo bare 12V inn på mottaker og sender + triggerkabel til skjerm som skal kobles.

    Vi har sluttet å montere disse for en god stund siden. Vi monterer bare kablet nå, eller bruker mottakere/sendere av høyere kvalitet.

    Nesten alle vi har montert har gitt signal av og til, eller etterhvert sluttet å gi signal.

    Du må prøve deg frem å flytte på sender og mottaker mens du har bilen igang, f.eks ta den bort forbi radioen, så den ikke står bak radioen osv. Hvis det ikke løser seg så må du ta kontakt med Xtrones eller rett og slett legge kabel i bilen for å få et stabilt signal, om du ikke vil kjøpe inn mer påkostede sender/mottaker.

    Vi har f.eks disse:
    https://www.elutstyr.no/bilstereo/el...merkevare=1128
    Last edited by Elutstyr AS; 04-09-2019, 14:56.
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment


    • #3
      Hei.
      Takk så mye for svar.
      Ja problemet er slik som du beskriver. Hadde kjøpt Videokabel for ryggekamera

      for å dra frem, men det så veldig vanskelig å få den drad igjennom bakluken inn til bilen? Så derfor ble det en trådløs sender.
      Er vel bare å begynne å få drad kabelen.

      Kunne du være så snill å si om + triggerkabel ( 1 ) skal på 25. Reversing Damera Power Cable eller 26. Reversing Control Cable
      Jeg har ikke koblet den til da jeg var usikker på hvilken.

      Takk atter en gang for svar.
      Mvh yama46


      Comment


      • #4
        Du får ikke den phonokontakten gjennom bakluken. Kapp av kabelen på et sted hvor skjøten ikke kommer midt i gjennomføringen for bakluken og trekk den igjennom med en trekkesnor.

        Skjøt den sammen igjen i bakluken hvor det er tørt. Det er kun tre kabler inne i kabelen. Lodd de sammen eller bruk skjøtestykker, som disse f.eks:
        https://www.elutstyr.no/connect-c120...d-100-stk.html

        Den løse røde kabelen kobles på pluss på ryggelyset sammen med positiv leder til kameraet, så kobles den samme kabelen som kommer bak ifra med triggerkabelen fremme i bilen.

        Manualen du har fått med radioen er helt håpløs å lese seg frem til hvilken kabel som er aktiveringskabelen for kameraet som skal få skjermen til å gå i ryggekamera-modus. På nummer 9 står det at det er reversing control cable. Ville målt denne og sjekket om det kom strøm ut ifra den. Isåfall er det ikke den. Det er mest trolig nummer 25 eller 26. Jeg antar nummer 26. Men jeg foreslår å kontakte leverandøren, de kan svare på dette. Kablene skal være merket. Sjekk hva som står på de.
        Jan Ove Berg
        www.elutstyr.no

        Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

        Comment


        • #5
          Hei igjen.

          Takk skal du ha for at du hjalp meg 😊
          Da er det bare å gå i gang.
          Som du ser på bildet jeg legger ved, så er det vel 26 som jeg skal koble samens med den RØD?

          Takk igjen.

          Mvh
          Yama46
          Attached Files
          Last edited by yama46; 05-09-2019, 18:09.

          Comment


          • #6
            Ja, når den får 12V inn så skal skjermen går over iryggekameravisning. På noen radioer nå ryggekamera aktiveres i radioen.
            Jan Ove Berg
            www.elutstyr.no

            Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

            Comment

            Working...
            X